Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Sergi, sanatçının 1940’lı yıllardan itibaren, soyut ve soyutlamanın izini sürdüğü, yağlıboya, karakalem ve eskiz çalışmalarını bir araya getiriyor. Elderoğlu’nun yapıtları, 1950’den itibaren Türk resim sanatında gündeme gelen soyutlama ve soyut resim tartışmalarıyla biçimlenen yol arayışını gözler önüne seriyor. Adını sanatçının 1968 tari DEVAMIhli yağlıboya tablosundan alan sergi, Elderoğlu’nun doğayı farklı bir biçimde görme çabasına atıfta bulunuyor. Sergi ile birlikte sanatçının Türk sanatındaki yeri üzerine kapsamlı bir yayın çalışması da gerçekleştiriliyor.
Resimde gölge, ışık, koyuluk ve açıklık gibi ögeleri çalışmalarının merkezine alan sanatçı, kendi deyimiyle “plastik bir müzikalite” sağlamayı hedeflemiştir. Konudan sıyrılmayı amaçlayan kompozisyonlarında renk ve boşluk gibi unsurlar önemli yer edinmiştir. Ona göre estetik ve sanat; saf ve özgür doğaya, insan varlığına ve ruhsal yasalara bağlıdır. Sanatsal üretim yaptığı yıllar boyunca Elderoğlu, bitkilerden gök cisimlerine, mitolojik hikayelerden müziğe birçok kaynaktan beslenmiştir. Belirli üslupları yakalamayı hedeflemek yerine sürekli arayışta olan bir sanatsal tavrı benimseyen Elderoğlu’nun çalışmaları, bu arayışta olma halinin görsel ifadesidir. DAHA AZ GÖSTER