Brezilyalı ressam, tasarımcı ve heykeltıraş Romero Britto, pop-art alanında yaptığı çalışmalarla günümüzde modern pop kültürünün ikonu olarak gösterilmektedir.
Sanatçı, 8 yaşında sanata ilgi duymaya başladı.14 yaşında ilk sergisini açtı ve ilk işi ile Amerika’da bir kuruluşun dikkatini çekerek ilk ürün satışını yaptı. Bu başarısı, genç sanatçı için geleceğini şekillendirecek ilk motivasyon kaynağı oldu.
17 yaşından itibaren dünyayı gezmeye, farklı sanat çalışmaların
DEVAMIı görüp izlerken kendi çalışmalarını da tanıtma fırsatını buldu. Genç yaşlarda Miami’ye yerleşti. İlk dönemlerinde restoranda garson, kasiyer, araba yıkamacı olarak çalıştı. Eserlerini sergileyecek bir sanat galerisi bulana kadar çalışmalarını Florida sokaklarında sattı.
Bal Harbour’da bulunan Steiner Gallery ile anlaştıktan bir süre sonra bir mobilya firmasının ürünleri için tasarımlar yaptı. Bu ürünler, dünyanın dört bir yanına satılıyordu. Kısa sürede bölgedeki yerel markalarla da anlaşmalar yaparak tasarımlarını ürünlerle birlikte sergiledi.
Sanatçı, aynı dönemde Absolut Vodka markası yöneticisi tarafından davet edildi ve yeni reklam kampanyası için Britto’dan bir çalışma yapmasını istendi. Bu reklam kampanyalarında daha öncesinde Andy Warhol, Keith Haring, Ed Ruscha, Kenny Scharf gibi önemli pop-art sanatçılarının çalışmalarına yer verilmişti.
Britto, bu güne kadar Absolut Vodka tarafından çalışmaları kabul edilen 5. Sanatçı olma özelliğini de taşımaktadır.
DAHA AZ GÖSTER