Saink Georg Avusturya Lisesi, Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı ve İstanbul Üniversitesi Tiyatro Bölümü’nde eğitimini tamamlayan Emre Koyuncuoğlu, üniversite döneminde arkadaşlarıyla 1987’de “Yeşil Üzümler Hareket Tiyatrosu”nu kurdu ve 1997’ye kadar koreografiler ve performanslar gerçekleştirdi. 1997’de Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu kuruluşuyla tiyatronun sanatçı kadrosunda yer aldı ve birçok görevi üstlendi.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatr
DEVAMIosu’nda ilk yönetmenliğini “Mutfak Kazaları”yla yapan Emre Koyuncuoğlu, bu ilk çalışmasıyla yurtiçi ve yurtdışı birçok festivale davet aldı.
İkinci oyunu, “Hayat Devam Ediyor” İstanbul ve Kocaeli Şehir Tiyatroları’nın ilk kez bir proje için ortak yapım desteğini aldı. “Hayat Devam ediyor” projesini İstanbul Babylon’da, SDKM’de ve British Council’ın desteğiyle Londra’da Battelsea Arts Center’da sahnelemiş, uluslararası tiyatro dergilerinde (Fransa, Almanya, Britanya ve Amerika yayınlarında) övgü dolu eleştiriler almıştır. 2000’de Aslıhan Ünlü’nün “Axis Mundi” oyununu da bir başka uluslararası bir proje için sahnedi.
1999 yılında İngiltere Royal Court Tiyatrosu’nun “Uluslararası Genç Yönetmen ve Yazarlar” programına Türkiye’den ilk kez davet alan genç yönetmen sıfatıyla katıldı. 2000 yılında Fransa’nın Mantes La Jolie kentinde düzenlenmekte olan “Collectif 12” Tiyatro Festivali’ne 5 Fransız oyuncu için yazıp yönettiği “Gariban” oyununu hazırladı. 2001’de ITI Berlin’den aldığı bursla Berlin Schaubühne’de Thomas Ostermeier’ın sahnelediği “Süpermarket” oyununda reji asistanlığı yaptı. 2002 yılında, Sarah Kane’nin “Kıvranış” ve “Psikoz 4.48” oyunlarının Türkiye prömiyerini gerçekleştirdi.
2003-2005 yılları arasında “Home Sweet Home” oyununu sırayla Diyarbakır, Brüksel, Istanbul, Hamburg, Loule ve Berlin’de sahnelendi. Oyun her gittiği şehirde oranın sanatçılarıyla yeniden yorumlanıp sahnelendi. Birçok uluslararası kurum ve kuruluş projeye ortak girdi.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu’nda 2002’de Özen Yula’nın ‘Kırmızı Yorgunları’ oyununun rejisini, 2004’de Conor Mc Phearson’un “Geçit Yok” oyununun çevirisini ve rejisini üstlendi. Ayrıca 2008’de,10. yüzyıl Türkleri’nden kalma bir fal metni olan “Irk Bitig”i sahneye uyarladı ve yönetti. Oyun, Makedonya’nın Ustrumca kentinde gerçekleşen 17. Uluslararası Oda Tiyatrosu “Festival En İyi Oyunu Ödülü’nü aldı.
2006’da DOT’da Carly Churchill’in “Çok Uzak”ını, 2008’de David Harrower’ın “Karatavuk”unu çevirip sahneledi. 2006’da Garajistanbul’da sahnelenen “Arıza” oyunu daha sonra Berlin Hebbel Tiyatrosu’nda oynandı. 2006 Uluslararası Sinop Bienali’ne ülkenin resmi olmayan yakın politik tarihini aktaran bir belgesel tiyatro, “Sinop Kominükasyonu” oyununu yazdı ve tarihi hapisanede sahneledi. 2007’de Lush Otel’de Lush Tiyatro’yu kurup, otel tiyatro kavramı için “Kendine Ait Oda No:104” oyununu yazdı ve yönetti.
2008-2009 tiyatro sezonunda Eskişehir Şehir Tiyatroları için T. Williams’ın “Sırça Kümes”ini sahneledi. 2010 yılında Almanya Freiburg Şehir Tiyatrosu’nun repertuvarı için Lessing’in “Bilge Nathan” oyununu Freiburg Şehir Tiyatrosu’nun oyuncuları ve dramaturguyla birlikte oyunu yeniden yazıp, Alman oyuncularla sahneledi. Oyun tiyatronun repertuvarında iki sezon oynadı.
2010 yılında İBB Şehir Tiyatroları kadrosuna yönetmen olarak geçti ve Çağdaş Gösteri Sanatları Merkezi’nin sorumluluğunu üstlendi.
DAHA AZ GÖSTER