-
Dostonun öyküsünde Golyadkin bilinç bulanıklığı, karakter bölünmesi gibi psikolojik sorunlar yaşıyor. Bozuk düzende var olmaya çalışan bi Golyadkin okuyoruz. Öyküde sosyal sınıf farklarını da görüyoruz. Ötekiler gibi olamıyor, öteki oluyor. Bunları maalesef sahnelenen oyunda göremedim.
Oyunda daha çok; seyirciyi güldürelim, şunu da yapalım tatlı olsun, bi kaç farklı reji ekleyelim hoş durur gibi amaçlar gördüm. Keşke öykünün kimyasına sadık kalınsaydı. Özetle Dosto'nun ötekisi değil, Emin Alper'in berikisi olmuş.
Son zamanlarda tiyatroda seyirciyi güldürmek başarı olarak kabul görüyor. Özellikle de oyunda celebrity isimler yer alıyorsa salonda kahkaha tufanı olabiliyor, Gıık deseler gülüyorlar, zırrtt deseler gülüyorlar.
-
Kasım 2023'te İstanbul Tiyatro Festivali'nde izleyememiştim ancak dert etmedim çünkü sezonda oynar diye düşünüyordum, öyle de oldu ve bu akşam AKM'de izleyebildim HAMİYET'i.
AKM'yi merkezi olması, ulaşım rahatlığı açısından tercih ediyorum ama ah o tiyatro salonundaki ses sorunu yok mu? Özellikle bugün bazı sesler öyle patladı ki ne söylendiğini anlayamadığım yerler oldu. Bu durumu, salona özel diye yorumlayıp, geçiyorum benim için temel meseleye.
Siz kendinize darbe, işçi, sendika, hak, hukuk gibi konuları seçiyorsanız, ben orada derinlikli anlatım beklerim. Malesef bu konuda umduğumu bulamadım. Geriye kalan da üzülerek söyleyeceğim ama Show TV İç Yapımlar tadında bir içerik. Öyle ki ana karakter Hamiyet'in kendine kurduğu hayal dünyasındaki hali, ruhsal çöküşü bile duygu olarak bana geçemedi. Bu haliyle metnin daha ziyade televizyon izleyicisine hitap edebileceğini düşünüyorum. Dekor ve sahne tasarımını zayıf bulduğumu da eklemeliyim. Bunlar izleyici olarak olduramadıklarım.
Bana hitap eden unsurlara gelirsek:
Peyk, yapımın en güzel tarafı, zira 105 dakikayı izlenir kılan temel unsur Peyk müzikleri oldu. Oyunculuklar genel olarak başarılı. Hamiyet rolü için, müzik alt yapısı olan bir oyuncunun, Aslı İnandık'ın seçilmesi isabetli olmuş.
Yüksek beklenti ile gittiğim HAMİYET'e dair diyebileceklerim özetle böyle ve bunlar elbette şahsi fikirim. Gözlemlediğim kadarıyla izleyici çoğunluğu salondan gayet memnun ayrıldı. Bakalım sizler izleyince ne düşüneceksiniz, merakla yorumlarınızı bekliyor olacağım:)
-
Kasım 2023'te İstanbul Tiyatro Festivali'nde izleyememiştim ancak dert etmedim çünkü sezonda oynar diye düşünüyordum, öyle de oldu ve bu akşam AKM'de izleyebildim HAMİYET'i.
AKM'yi merkezi olması, ulaşım rahatlığı açısından tercih ediyorum ama ah o tiyatro salonundaki ses sorunu yok mu? Özellikle bugün bazı sesler öyle patladı ki ne söylendiğini anlayamadığım yerler oldu. Bu durumu, salona özel diye yorumlayıp, geçiyorum benim için temel meseleye.
Siz kendinize darbe, işçi, sendika, hak, hukuk gibi konuları seçiyorsanız, ben orada derinlikli anlatım beklerim. Malesef bu konuda umduğumu bulamadım. Geriye kalan da üzülerek söyleyeceğim ama Show TV İç Yapımlar tadında bir içerik. Öyle ki ana karakter Hamiyet'in kendine kurduğu hayal dünyasındaki hali, ruhsal çöküşü bile duygu olarak bana geçemedi. Bu haliyle metnin daha ziyade televizyon izleyicisine hitap edebileceğini düşünüyorum. Dekor ve sahne tasarımını zayıf bulduğumu da eklemeliyim. Bunlar izleyici olarak olduramadıklarım.
Bana hitap eden unsurlara gelirsek:
Peyk, yapımın en güzel tarafı, zira 105 dakikayı izlenir kılan temel unsur Peyk müzikleri oldu. Oyunculuklar genel olarak başarılı. Hamiyet rolü için, müzik alt yapısı olan bir oyuncunun, Aslı İnandık'ın seçilmesi isabetli olmuş.
Yüksek beklenti ile gittiğim HAMİYET'e dair diyebileceklerim özetle böyle ve bunlar elbette şahsi fikirim. Gözlemlediğim kadarıyla izleyici çoğunluğu salondan gayet memnun ayrıldı. Bakalım sizler izleyince ne düşüneceksiniz, merakla yorumlarınızı bekliyor olacağım:)
-
-
Öteki / Luz Yapım