sinematik hissin tiyatroya eklemlenerek yaratıldığı nefis bir korku oyunu. oyunun rejisi, ders olarak okutulur. oyunculuk ve teknik ekibe ayrı ayrı teşekkür ve tebrikler. jumpscare amaçlanarak bu kadar yüksek volüm kullanılması (sahne ve ışık yeterince güçlü, ses o kadar yüksek olmasa da iç hoplatır) dışında hiçbir negatif eleştiri getiremeyeceğim kadar iyi bir oyun izledim. ankara'ya çok teşekkür ederiz.
Dün akşam Akm'de sinir içinde izledim. Çokça oyun izlerim, gelip böyle yerlere yorum yazma alışkanlığı olan biri değilim ama bu kadar da değil. Bu insanlar nerede okumuşlar, hiç mi oyun okumazlar hiç mi film izlemezler? Yerlerde neden çakıllar var? Yerlerde neden çakıllar var? Oyun adada geçiyor evet ama evin içinde YERLERDE NEDEN ÇAKILLAR VAR? Reji yapmak böyle bi şey değil. Rejinin ne demek olduğunu çok iyi bilmenize gerek yok böyle bi şey olmadığını anlamak çok zor değil. Sahnede sadece laf söyleyen ve bunu da 50 sene öncenin ekolüyle yapan oyuncular var. Yargıç ve Lombard karakterlerini oynayan arkadaşlar en başta olmak üzere Emily ve Vera çoook demode, amatör ve yanlış bi şey yapıyorlar sahnede.
Evet, oyunculuk değil ŞEY! Film izleyin, kitaplar okuyun, iyi oyunlara gidin hayal gücünüzü geliştirin. Kendi zamanında bile modası geçmiş abilerinizi takilit ederek oyunculuk YAPAMAZSINIZ. Hiçbir şey yapamıyorsanız youtube'a Schaubuhne, National Theatre yazın, Globe yazın iki saatinizi ayırıp izleyin. Sanatçı(!) çağının bu kadar gerisine düşemez.
Oynanan metin bir İngiliz metni orda söylenen üç laftan ikisinde bazen altta bazen açıkça bir gerginlik ve ironi var, hiçbirini anlamamışsınız. Sonda o perdeler niye düşüyor ve zaten o perdeler neden var?
Çokça kötü oyun izlemiş biriyim, bence tiyatromuzun bir açmaza doğru gittiği de muhakkak ama sene 2025, bari buraları geçmiş olalım. Orası devlet tiyatrosu, elbisenizin düğmesi kopsa arkada terziniz hazır, bunca emeğin karşılığı bu değil. Yazıktır.
böylesi bir kitabın sahneye aktarılmasının zor olduğunun ön kabulüyle; oyunculukların ortalama ve ortalama altı oluşui oyuncuların birbirleriyle ve metinle yarışması, az prova yapılmış hissiyel sürekli tekleyerek ve tereddütle konuşmaları oyunu takip etmeyi ve akışı kötü etkiliyor. ayrıca akm'nin bu salonunda uzun zamandır ciddi bir duyum problemi var. hoşuma gidense sahne tasarımı ve kostümlerın hem akıllıca hem iyi uygulanmış oluşuydu. oyun oturup öne çıkma çabasındaki oyuncular dizginlendiğinde tekrar izlenir.
Siyahlı Kadın (Bir Hayalet Oyunu) / Ankara Devlet Tiyatrosu