Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Dışarıdaki kaos devam ederken kendini evine kapatmış halde hayal dünyasına tutunarak yaşayan hassas, genç bir kadın: Talya
Talya'nın ihtiyaçlarını karşılamak üzere DEVAMIhayatını tehlikeye atarak sık sık onu ziyaret eden bir abla: Raneen.
Ve eve gizlice giren bir düşman askeri: Edhem.
Üç karakter de farklı şekillerde hayatta kalma mücadelesi verirken, aralarında gelişen, dönüşen ya da başa saran ilişkiler...
Tiyatropallas'ın ilk oyunu "Romeo'yu Beklerken", savaş ortamında güvenli alan ile güvensiz alan ayrımının nasıl birbirine karışıp değişebileceğini gösterirken tasarımdaki mekansal ve uzamsal ayrım üzerinden dramatik yapının oyunculukta stilize tercihler ile buluştuğu bir izlek ortaya koyuyor.
Yönetmen Yazısı
İnsanlık tarihi boyunca dünyanın dört bir yanında durmaksızın devam eden savaşlara karşın barış içinde geçirilen zamanlar neredeyse yok denecek kadar az.
Özellikle pandemi sonrasında iki büyük dünya savaşına tanıklık eden geçtiğimiz yüzyıla hastalıklar, savaşlar ve teknolojik değişimler üzerinden dönüp baktığımız bir süreçten geçerken bugün de hala süregelen bir savaş iklimi içindeyiz. İçinde yaşadığımız bu iklim ve büyük değişimler bizleri "güvenli alan-güvensiz alan", "hâkim olunan-bilinemeyen", "kontrol edilebilen-kontrol edilemeyen" arasındaki ayrımın silikleştiği; eşikte, arada kaldığımız, yalnız hissettiğimiz, bir sonraki adımda neler olacağını bilemediğimiz liminal bir dünyaya sürüklüyor. Bu dünya, bizleri sık sık yanı başımızda ya da uzak coğrafyalarda gerçekleşen travmatik olaylara karşı tepkisellik ve kayıtsızlık arasında gidip geldiğimiz bir noktaya götürüyor.
"Romeo'yu Beklerken" tam da bu liminallik ortamında, bilinmeyen bir zamanda ve mekanda gerçekleşen bir savaşın ortasında geçiyor. Güvenli alan ve güvensiz alan ayrımını merkeze alan oyun savaş ortamında insanlığın nelere tutunabileceğini ele alarak tasarımdaki mekânsal ve uzamsal ayrım ile dramatik yapının oyunculukta stilize tercihlerle buluştuğu bir izlek ortaya koyuyor.