Peri ve Aslı karakterleriyle, kadın dünyasına, onurlu bir var oluşa ışık tutma çabası ile yazdığımız bu metin de seyirci Peri karakterinin psikanaliz sürecini izler. Oyun sahneleri aynı zamanda birer seanstır. Her seansta Peri hakkında daha
DEVAMI fazla bilgi ediniriz. Peri oyunun başında, kendine tahammülü kalmamış, aynaları kırmak isteyen, özgüveni sarsılmış bir kadın olarak karşımıza çıkar. Her seansta biraz daha güçlenmesi seyircinin karşısında olur. Yaşamda yapmış olduğu tercihin sonuç noktasından ve yaşamından memnun olmayan Peri‘nin aslında daha derin, daha içten, ama gizli korkuları, özellikle oğlu ile ilgili korkuları olduğu ortaya çıkar. Geçmişiyle hesaplaşır. Ezilmiş biri olduğu, gerçek adının bile başka olduğu ortaya çıkar. Peri’nin geçmişten annesi de görürüz. Anne karakteri de kendince insanları ve dünyayı anlamaya çalışır. Ancak zamana ve devrana gücü yetmemiş bir kadının silikliği ve ezikliğin, duyan biri gibi görünmektedir. Peri annesini yaşamda böyle anlamıştır. Ancak belki izleyenler anne karakteri için başka tanımlar da yapabilir. Toprakla uğraşan insanın kendine has bilgeliğine dair düşündüren bir karakter yaratılmıştır. Ve Peri’nin oyun sürecinde iyi bir öykü yazarı olduğu ortaya çıkar. Uzun zaman güçlü durmaya çalışmış, yaşamında sürekli fedakarlıkta bulunmuş ve geldiği noktada eşi ve oğlu tarafından istenmeyen biri gibi görünmektedir. Oyun ilerledikçe hatanın kendinde olmadığı oğlu ile ilgili yanılgıları olduğu, eşinin pişmanlıkları ortaya dökülür. Peri karakterinin en çok korktuğu şey, yaşamda geldiği noktayı kendi oğlunun da bir suç gibi gördüğünü düşünmesidir. Ancak seyirciyi çok ilginç bir final beklemektedir. Aslı karakteri bütün bunları sabırla açığa çıkarırken kendi samimiyetini kanıtlamak ister. Ve kendisinin de azınlık Rum kökenli bir aileden geldiğini öğreniriz. Rum teyze karakteri dünyada bazen rastladığımız insan modelidir. Bazı insanlar dünyaya ve insanlığa kafasını yorar. Rum teyze o insanları sembolize eden bir karakter daha doğrusu dış sestir. Aslı oyun sırasında Peri karakterine hayranlığını gizlemez. Bir psikolog da olsa, yetenekler karşısında etkilenen biridir o.
Oyunda ayrıca babasından ve eşinden şiddet görmüş bir kadın, grotesk bir unsur olarak ara sıra oyunda görülmektedir. Bu grotesk karakter, yer yer isyan, hezeyan ve bazen de anlama çabasında olan bir karakterdir.
Kadınların mücadeleden kopmayan, direnen, gizli bir yanları her zaman vardır. Ancak bunları görmeleri zaman ve sabırla mümkündür. Başlarda güçsüz ve yılgın görünen Peri karakterinin seyirci önünde geçirdiği evre bunu anlatır. Acılar, depresyon, şiddet hikaye ne olursa olsun, kadın direnen, sorgulayan bir yanı olduğunu gösterebilir. Bütün hikayelerde kadının insan öğesi merakları, var oluş çabası, iç içe geçen hikayeler veya iç içe görünen sonsuz bir aynanın görüntüsü gibidir. Her kadın kendi hikayesinin öznesi, insanı ve varlığı olmaya çalışacaktır.
DAHA AZ GÖSTER