Horasan’ın kâğıt yüzeyler ve tuval üzerine çalışmalarının bir arada görülebileceği sergide, sanatçı insan duygularının gözlemlenebildiği yüze dair ifadelerin temsilinden hareket ederek bir tema oluşturuyor. Bu bağlamda sanatçının bir araya getirdiği kâğıt işler ve tuval çalışmaları, yüz ifadelerinin merkezde olduğu bir biçimde “anlatılar”
DEVAMI oluşturuyor.
Sanatçı için resme başlangıç noktası, çocukluk yıllarından itibaren kendisine poz veren insanların yüzlerini çizdiği kara kalem portrelerdir, yani yüzdür. Horasan, yüz çizerken insanları tanımaya, onları daha derinden anlamaya çalışır. Sanatçının kendi ifadesiyle “yüz çizmek, biraz da dünyayı tanımlamaktır”.
Geleneksel sınırlarının ötesinde bir yaklaşımla “yüz” olgusunu ele alan Horasan’ın çalışmaları, konu nesneleri olan karakterlerden ve onların ifadelerinden ziyade, hem Horasan’ın kendisine, hem de izleyicisine açılan bir pencere olarak düşünülebilir. İnsan yüzünün belirgin, alışılmadık, sembolik ve ifadesel unsurlarını yakalayan ve sunan bir yapıya sahip bu “yüzler”in hiçbiri, direkt olarak belirgin bir figüre referans vermemektedir. Fazlasıyla imgeleme dayalı ve bu haliyle bir yandan kavranması zor; öte yandan tam da bu niteliğiyle yeni ve farklı okumalara açık çalışmaları ile Horasan, ezberlenmiş ve bilindik “suretlere” değil, bir tür duyguların portrelerini çizmeye odaklanmaktadır.
Horasan’ın kompozisyonlarının referans noktası, zaman içinde deftere çizdiği ve yeniden yorumladığı desenlerden oluşur. Bugünden yarına uzanacak üretim yönelimine dair ipuçları da taşıyan “Yüz Her Şeydir” sergisinde Horasan, tanıdık gibi geleni yabancılaştırarak sunmakta, hiç kavranamaz ve tanımlanamaz gibi görüneni ise tam da iyice bakılarak tanıdık hale getirmektedir.
DAHA AZ GÖSTER