Pera Müzesi Galatasaray Lisesi’nin kuruluşunun 150. yılı kapsamında, mimari, sanat tarihsel ve sosyokültürel bağlamda çok katmanlı bu okul etrafında kurgulanan bir güncel sanat sergisi düzenliyor. Küratörlüğünü Çelenk Bafra’nın yaptığı sergi, bugün hâlâ mezunlarının “mektep” olarak andığı kurumun adına, binanın köklü geçmişine ve okul vas
DEVAMIfına referansla “mektep” başlığını benimsiyor. Güncel sanat bu okul hakkında yapılan araştırmalar, yayınlar, sergiler ve etkinliklerin ötesinde ne söyleyebilir? Sadece Galatasaraylıları değil tüm kenti ve ülkeyi ilgilendiren bir okul ve yapı günümüz sanatçılarına esin kaynağı olabilir mi? Mektep Meydan, başlığındaki kelime oyunuyla, hem mektebin kaçınılmaz olarak eklemlendiği Galatasaray Meydanı’na atıfta bulunuyor hem de Galatasaray Lisesi’nin binasını, bahçesi ve duvarlarıyla günümüz sanatçılarının buluşup tartışacakları düşünsel bir meydan (agora, forum) olarak betimliyor. Sergi, mektebin içindekileri sanatçıların gözünden “meydan”a çıkarıp sanat aracılığıyla tartışarak kamuya açmaya çalışıyor.
Mekân ve bağlama özgü pratikleriyle tanınan Antonio Cosentino, Barış Göktürk, biriken (Melis Tezkan, Okan Urun), Burak Delier, Elvan Alpay, Hasan Deniz, Hera Büyüktaşçıyan ve Vahit Tuna yeni işleriyle sergide yer alırken, Ali Kazma ve Cemal Emden’in de son yıllarda ürettikleri işleri sunuluyor. Galatasaray Liseli sanatçıların içeriden bakışını ve kişisel deneyimlerinin sanatsal pratiklerine yansımasını önemsemekle beraber sergi sanatçılarında “mektep”li olmak gibi bir kriter aranmadı. Aksine, 150 yıldır kente mâl olan bu yapıya meydandan, yani dışarıdan bakabilen sanatçıların araştırma yoluyla getireceği perspektife alan açıldı. Sergide yer alan on farklı yapıt ya da seri, resim, heykel, yerleştirme, fotoğraf, video, ses ve performans yoluyla Galatasaray Lisesi’nin yeri, işlevi, tarihi ve mekânıyla ilişkileniyor.
DAHA AZ GÖSTER