Vehbi Koç Vakfı ve Thyssen-Bornemisza Art Contemporary'nin ortak yapımı olan "Görünmezlik Taktikleri", üç aşamalı bir sergi olarak kurgulandı. Hazırlık ve araştırma çalışmaları 2008 yılında başlayan proje, ilk kez Nisan 2010'da Viyana'da T-B A21'de gerçekleştirildi ve aynı yılın Eylül ayında Berlin'de Tanas'a uyarlandı. Sergi, planlandığı
DEVAMI gibi son etabında İstanbul'a taşınarak yolculuğunu ARTER'de tamamladı.
Küratörlüğünü Daniela Zyman ve Emre Baykal'ın üstlendiği "Görünmezlik Taktikleri", merkezine aldığı kavramın farklı açılımlarını tartışmaya açmayı hedefliyordu. Sergilenen eserler, görünürle görünmez arasındaki eşik alanını anlamak veya aşmaya yönelik stratejiler etrafında örülürken, bastırılmış veya sessizleştirilmiş olana dikkat çekiyor; görünürlük rejiminden dışlanmanın anlamlarını, yansıtmanın bir aracı olarak gizlenmeyi, var olmakla yok olmak arasındaki tekinsiz durumu ve yüzeyin altında olanı açığa çıkararak görünmezi görünür kılmanın yollarını araştırıyordu. Sergi izleyiciye bu stratejiler etrafında şekillenen farklılaşmış bir deneyim ve katılım öneriyordu.
"Görünmezlik Taktikleri" farklı kuşaklardan sanatçıların üretimlerini bir araya getirmekle birlikte, sanat tarihsel bir döküm ya da kronolojik bir yaklaşımdan ziyade, üretimlerin iç içe geçerek oluşturdukları birlikteliğin potansiyellerini araştıyordu. Projenin, sergi yapımcısı her iki kurumun vizyonlarıyla örtüşecek şekilde, yeni işlerin üretilmesine aracılık etmesine de önem verildi. Nevin Aladağ, Cevdet Erek, Ayşe Erkmen, Hafriyat ve xurban_collective'in sergide yer alan çalışmaları, bu sanatçıların "Görünmezlik Taktikleri" için önerdikleri ve ortak yapımcı iki kurumun desteğiyle hayata geçirilen işler olarak ilk kez izleyiciye sunulmuş oldu. Yolculuğuna T-B A21'de başlayan sergi, Tanas ve ARTER'e taşınırken, mekânsal koşullar dikkate alınıp yeni bağlamlarına göre yeniden şekillendirildi.
"Görünmezlik Taktikleri", ARTER'in sergi programındaki ilk ortak yapımdı.
DAHA AZ GÖSTER