Genç kuşak figüratif ressamlar arasında, ses getiren sergileri ve kendine özgü resim dili ile tanınan Barış Cihanoğlu, “Enformasyon Çağı”nda yaşanan yoğun dezenformasyona ironik bir göndemeyle ‘’Desenformasyon‘’ ismini verdiği yeni solosunu, tümüyle kağıt üzerine yaptığı işlerden oluşturuyor.
‘’Desenformasyon’’ sergisinde, mo
DEVAMIdelden kara kalem çizimlere, imgesel karalamalara, laviye, sulu boyaya, akriliğe kadar uzanan, gerek teknik gerekse malzeme açısından son derece geniş bir yelpaze dahilinde kotarılmış eserlere tanıklık ediyoruz. Barış Cihanoğlu’nun önceki sergilerinden aşina olduğumuz, dekupe edilmiş figürler ve üst üste binen katmanlar, bu sergisinde kağıt kolajlara dönüşmüş. Özenle oluşturulmuş sıradışı kurguları ve imge-leke ağırlıklı işleri, sanatçının neredeyse tüm dönemlerinden izler taşımakta.
Sanat yazarı Özcan Türkmen, sanatçının son sergisi için şunları dile getirmekte: ‘’Barış, deseni hiç terk etmeyen ender sanatçılardan. Ciddi emek ve sabır isteyen desenin, geleneksel ustalığına ulaşabilmek için canlı modelden çalışma disiplinini aralıksız sürdürdüğü gibi, teknoloji fetişizmine de hiç kapılmadı. Kendisini içinde bulunduğumuz dönemin birçok sanatçısından farklı bir yere taşıyan bu yönelimlerinin, “desenformasyon” sergisiyle birlikte semeresini vermiş olduğunu görüyoruz. “Ben desen ile özgürleştim” diyen Barış, tam da kavuştuğu bu özgürlük sayesinde, kendi imge dünyasını izleyiciye güçlü bir biçimde duyumsatmayı başarıyor. Kağıt işlerden oluşan “desenformasyon”, Barış’ın serbest kalem çizimlerindeki yetkinliğini sergilemekle kalmıyor, bize gelenekselin çağdaşla, tekniğin kurguyla, rastlantının yaratıcılıkla, bir sergi konsepti içinde nasıl harmanlanabileceğini gösteriyor”.
DAHA AZ GÖSTER