"Bir kum tanesinde dünyayı gör ve kır çiçeğinde cenneti.
Sonsuzluğu avucunun içine al ve bir ana sığdır."
William Blake
Dirimart, Haluk Akakçe’nin AKASHA, Vahşi Çiçekteki Cennet başlıklı sergisine ev sahipliği yapacağını bildirmekten mutluluk duyar. 15. İstanbul Bienali ile eş-zamanlı olarak, Dirimart Dolapdere’nin p
DEVAMIop-up mekanında gerçekleşen sergide, Haluk Akakçe’nin pratiğinin farklı yönlerini, mecralarla kurduğu teknik ustalığın ötesindeki fiziksel ve tinsel dünyalar arasındaki denge ile ilişkisini ön plana çıkarıyor.
Akakçe’nin Avrupa’da ilk defa gösterilecek kara-kalem çizimleri ile birlikte tuvalleri, rölyefleri ve üç boyutlu bir enstalasyon sergide yer alacak. Kimliklerinin ucu açık olarak anlatılabilecek figürlerin sanatçının yarattığı durumdaki belirsiz rolü, izleyicinin neyi nasıl benimsemek istediğini bağlı olarak değişiyor.
Tanıdık hareket biçimlerine karşı gelen Akakçe’nin sergisinin geçirgenliği, mekanda bir dans koreografisi olarak da okunabilir. Sanatçının tekil bilek hareketi ile resmettiği akışkan ve döngüsel formları, adeta her an aynalandığımızı, her bir düşünce ile kendi dünyamızı yarattığımızı göstermek isteyen bir mantrayı yineliyor. Akasha, tüm dinlerin temel kaynağı, evrendeki ışık, ses, titreşim her şeyin kayıtlı olduğu ebedi bir arşiv ise serginin merkezindeki bu anlayışla Akakçe, kendi sanatsal arşivi üzerinden farklı kapılar açıyor.
Akakçe’nin farklı ölçeklerde gelenekselle yenilikçi sanatsal ifade biçimlerini sentezlediği eserlerinde ön plana çıkan, izleyicinin iç yolculuğunun zaman ve mekandan bağımsız olan niceliği. Bu niceliği malzemeleştiren sanatçı, izleyiciye nüfuz eden bir estetik tecrübe oluşturuyor.
Küçük boyutlu kara-kalem çizimler 1998 yılında New York Drawing Center’daki ilk sergisinden bugüne gelirken kendi görsel sınırları dışına çıkarak, mum ışığında yansıyan birer fragmana dönüşüyor. Farklı materyaller kullanarak üretilen üç boyutlu heykel, bildiğimiz şekli ile zaman yasalarının, yer çekiminin ve mesafenin olmadığı beden ve ruh arasında gidip gelen ruhani bir düzlem yaratıyor. Geçirgen, nefes alan eskizler ağırlığını inkar eden bir bale dansçısı gibi.
DAHA AZ GÖSTER