1940-1948 yılları arasında İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi'nde profesör Rudolf Belling'in öğrencisi oldu. 1950-1951 yıllarında Paris'te çalıştı. Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Heykel Bölümü'nde öğretim üyesi oldu. Alçı, tunç, demir ve tahta gibi çeşitli malzemelerle yaptığı heykelleri, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi ile çeşitli koleksiyonlarda yer aldı. Eserleri arasında, Ortadoğu Teknik Üniversitesi'nde yer alan Atatürk anıtı. İstanbul Ticaret Odası için yaptığı bakır ve taş rölyefler, İzmi
DEVAMIr Kültür Park'taki heykelleri, Asaf Halet Çelebi büstü ve İstanbul Belediye Sarayı süslemeleri dikkat çeker. Neoklasik tarzda başladığı heykel çalışmalarında zamanla daha soyut ve "Minimunizm" adını verdiği heykeliyle birlikte minimalist bir anlayışa yönelen Çalık'ın eserlerinde, sadelik ve açıklık ön plandadır.
Sanatçı, yapıtlarında gerek form gerekse malzeme olarak çoğulcu bir yaklaşım sergiler. Güçlü bir anlatım, simgesel iletiler işin yerleşeceği konuma, kapsama göre, kullanılan malzemenin özelliklerine göre her seferinde özgürce yeni baştan düşünülür, temel heykel düşüncesi her seferinde yeniden sınanır. Sanatçı hem form hem de malzeme seçimlerinde çoğulcu bir yaklaşım benimsemiş ve önerdiği simgesel formları daha güçlü anlatımlara kavuşturacak öneriler geliştirmiştir.
DAHA AZ GÖSTER