Cape Town (Güney Afrika) yakınlarındaki bir şarap çiftliğinde 1953’de dünyaya gelen Marlene Dumas, yaşamını ve çalışmalarını Amsterdam’da (Hollanda) sürdürmektedir. Dumas’nın resimlerinin konularını arkadaşlarının, aşklarının polaroid kamera ile çekilmiş fotoğrafları, magazinler, porno dergiler, çocuk portreleri ve çağdaş sanat üzerinde her zaman etkili olan erotik sahneler oluşturmaktadır.
Tanıklık ettiği gerçeğin yansımaları olarak süreklilik gösteren bu resimler ile dogmaların
DEVAMI gelişmesiz, durağan yinelemesine dayanan bir sürecin ötesine geçerek özelin içine girmeyi başaran Dumas, izleyicisini bir sürpriz sağanağı altında bırakır.
Canlı modelden çalışmak yerine çeşitli kaynaklardan kotardığı imge stokundan seçtiği magazin sayfalarını, kartpostalları ya da eski ustaların resimlerini gözlemleyerek oluşturduğu çağdaş perspektifini kullanarak resimlemeyi tercih eder Dumas. Bu nedenle bir çöp eve girdiğinizde duyduğunuz ürpertiyi duyarsınız Dumas’nın atölyesine girdiğinizde. Düş gücünü beslediği fotoğraf ve basından sayfalar ile oluşmuş arşivini düzenli olarak yeniden yapılandırır. Bu karmaşadan doğan görsel bellek onun resimlerine dönüşür.
Yapıtlarında yaşayanların portreleri, ölülerin portreleri, gruplar, çocuklar, bireyler, bedenler, ruhlar, acı çeken insanlar, terör, şiddet, kayıplar ve korku; yaşamın, politika ve sanatın olay örgüleri biçiminde ortaya konulurlar. Irk ayrımı, ölüm, delilik, zihinsel bütünlüğün yitişi, moda dünyasının renkli simaları ve cinsellik Dumas’nın vazgeçemediği temalarıdır.
DAHA AZ GÖSTER