Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Oskay, ilk dönemlerinde popüler kültürü incelerken modern sanatın büyük ustalarının eserlerini yorumladı. Bu sanatçılar arasında Mondrian’dan Matisse’e, Picasso’dan Gauguin’e kadar uzanan geniş bir yelpaze içerisinde sanatçıların eserlerini yorumlayıp kendine mal ederken popüler sanatı özgün bakış açısıyla gündeme getirmiştir.
İlerleyen dönemlerde irdelediği bir diğer tema ise Amerikan Dolarları üzerinde olmuştur. Bu çıkış noktası Popüler imgelerin güncel hayatta ne gibi bir farkın DEVAMIdalık yarattığı ve birebir etkileşim halinde sanat yapıtına nasıl dönüştükleri ile ilgili olmuştur. Tıpkı Warhol’un Marlyn Monroe’yu, Campell çorbalarını, Cocacola markasını eserlerinde tekrar eden imgeler halinde izleyiciye sunduğu gibi Oskay’da Amerikan Dolarları ve hemen sonrasında üretmiş olduğu amorf formalardan oluşan popüler imgeler serisinde bu farkındalığa değinmektedir.
Son dönem işlerinde Oskay, yorumladığı sanatçıların eserlerinden ne şekilde etkilendiğini , çoklu etkileşimle meydana gelen bir melez sanat anlayışını özümsemektedir. Picasso ‘nun formları, Matisse’in renkleri, Miro’nun ritmi, Kandinsky’nin geometrik formları gibi pek çok sanatçının uslubundan etkilen Oskay, bu etkileşimini özgün bir şekilde eserlerinde hissettirmektedir.
Sanatta etki ve tepki kaçınılmazdır. Bu etki ve tepkiler sanatın ileriye taşınması için en önemli gerekliliktir. Oskay’a göre; gelecek sanatını öngörmek ancak sanata yön vermiş sanatçıların belirlemiş oldukları koordinatları ve kesiştiği noktaları saptayarak , bu yol üzerinden yeni bir rota belirlemek ile mümkündür. DAHA AZ GÖSTER