Evvel zaman içinde, kalbur samana içinde...
Anadolu'da bir yerde ekin zamanıdır.
Davullarla haber salınır dört bir yana...
Çapasını, tırmığını, belini, heybesini kapan, köy meydanında toplanır ve kağnılarla, türküler eşl
DEVAMIiğinde tarlaya doğru yola çıkılır...
Toprağın bağrına ilk vurulan çapanın ardından, coşkuyla ekin şenliği başlar.
Toprağı sabanla sürme ve tohumlama, atalardan miras bolluk-bereket törenleriyle devam eder. Doğurgan kadınlar bereket dansları yapar, yağmur için dualar eder.
Toprak kadınla, kadın bereketle, bereket; güzeller güzeli "Nazlı Gelin"le sembolleşir...
Davul-zurnayla, at üstünde yola çıkarılır Nazlı Gelin, yüreğinde taşıdığı umuduyla...
Coşkun türküler söylenir yol boyu...
Ansızın Kancilo çıkar ortaya, yol keser, düğün bozar,
ocak söndürür ve Nazlı Gelin'i umuduyla birlikte kaçırır, tutsak eder.
Toprak yasa bürünür.
Doğurgan kadınlar beyaz kefenle örter bedenlerini... Ağıtlar yakılır,
gözyaşları sel olur, kara toprağa karışır...
Şaman'ın haberciliği ve koruyucu ruhların da yardımıyla yitirilen umuda,
kaçırılan berekete,
güzel yüzlü Nazlı Gelin'e kavuşmak için başlatılan türlü tehlikelerle dolu yolculukta,
bereket savaşçılarının karşısına çıkan engeller bir bir aşılır ve
Kara Kancilo alt edilerek, bereket yeniden kazanılır...
Çadır kurulur, yarım kalan düğün tamamlanır, coşkulu danslarla bereket kutsanır ve coşku evrenselleşerek kültürler halayında "BİR" fotoğrafa dönüşür...
Onlar erdi muradına...
-Anadolu kültüründen yola çıkılarak "sokak tiyatrosu" tarzında hazırlanmış, seyircinin de katılımının sağlandığı bir oyundur.
- Önceden belirlenmiş bir alanda, hareket halinde, seyirciyle birlikte yol alarak oynanır.
- Tamamen sözsüz olup; folk dans, folk müzik, türkü, akrobasi, pandomim, özel beceriler, kukla, dev figürler, dekor, kostüm ve aksesuar kullanımıyla aktarılmaktadır.
-Oyun, otantik vurmalı ve nefesli sazlarla (meydan davulu, klarnet, zurna) yapılan canlı müzik eşliğinde oynanmaktadır.
-Yaş sınırı yoktur.
DAHA AZ GÖSTER