OYUN SIRASINDA Üçlemesi, pandemi döneminde tiyatronun dijital dilinin araştırılması yolculuğunda projelendirilmiştir. Tiyatroya gelen seyircinin gözü sahnedeki oyundayken, kameranın gözü “oyun sırasında” tiyatronun başka alanlarında yaşanan
DEVAMI başka hikayelere odaklanır. Dijitale yansıyan hikayeler, fuayede, reji masasında ve sahne arkasında geçmektedir. Birbirinden bağımsız üç bölüm, birbirleriyle bağlantılı beş ayrı bölümden oluşur.
Birinci kısım olan “Fuaye”de tek bir anlatının içinden fışkıran tuhaf, absürt, komik, hüzünlü beş ayrı hikaye vardır.
İkinci kısım olan “Reji Masası”; aynı oyunun aynı tiradının beş farklı temsilinde geçmektedir.
Üçüncü kısım “Sahne Arkası” da beş ayrı bölümden oluşur ve aynı oyunun arkasına hapsolmuş sahne görevlileri, gerçek ve yanılsama içerisinde bir döngüye kapılırlar.
Küçük bir bilgi daha, çekimlerin tamamı tek plan olarak gerçekleştirildi.
İyi seyirler!
*FUAYE
Oyun Sırasında sessiz olunuz!
Son seyirciler yerlerine oturur, anons duyulur, kapı kapanır, oyun başlar… Oyun sırasında mekandan sorumlu olan fuaye görevlisi, dışarıda tek başınadır. Acaba?
*REJİ MASASI
İstemem eksik olsun! Eksik olsun istemem!
Son seyirciler yerlerine oturur, anons duyulur, kapı kapanır, oyun başlar… Oyunun teknik ruhuna yön veren reji masasındaki görevliler, büyük bir çabayla (çok çok büyük) ve sessizce (?) görevlerini yapmaktadırlar.
*SAHNE ARKASI
Bütün bunlar gerçek mi değil mi bilmiyorum…
Son replikler söylenir, ışık kapanır, alkış başlar, seyirci sesleriyle salon boşalır…
Sahnenin arkasındaki görevli(ler?)in işi bitmiştir. Bitmiş midir? Yeni(den) mi başlamıştır? Oyunun neresindeyiz, bu karanlık, bu ses…
DAHA AZ GÖSTER