Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Distopik kara komedi türünde yazılmış oyunda göstergebilimsel açıdan kullanılmış olan tüm motif ve simgeler oldukça başarılı.
Günümüz insanının ofis adı verilen küçük hücrelerinde ya da daha büyük bir perspektifle iş yerlerinde yaşa DEVAMIdıkları veya yaşattıkları kurmaca dünyaya ironik bir bakışla yaklaşılan oyun, Beyaz yaka Maşa Hanım ve ona bağlı olarak çalışan Ofis Boy arasındaki ilişki sağlam bir kişileştirmeyle oluşturulmuş. Sadık ve Devran karakterleri etrafında şekillenen absürt durum, çatışma, konuşma örgüsü oyuna zenginlik katmıştır. Hafıza kartlarıyla çalışan ve yaşayan 21. Yüzyıl insanına ve iş hayatına naif bir yönelişle yaklaşan yazarın kurguyu oluşturmada ve mesajı iletme konusunda özgün bir kalem olduğu rahatlıkla söylenebilir. Özellikle Sadık ve Devran kişileştirmeleri arasında geçen sigarayı bırakmak sigaraya hiç başlamamak adı altındaki ironik yaklaşım kara komedi üslubuna fazlasıyla hizmet ettiğini söyleyebilirim. Yine Maşa Hanım karakterini hard diski gereği sürekli gülmek ya da şarkı söylemek zorunda kalması ve kadının kapitalist sistem tarafından metalaştırılmasını göstermesi açısından distopik bir kurgu olarak değerlendirebiliriz. Yazarın dramatik malzemeyi sahneye taşıma biçi mi kullandığı teknik açısından başarılı oluşu, metni sahneye başarılı bir şekilde taşıması da ayrıca övgüye değer. Sistem adı verilen bozuk çarkın karşısında kadının her daim 'insanlıktan, duygudan yana' olduğunu mesaj olarak seyircisine ileten yazarın tüm oyun boyunca gerçeküstücü bir yaklaşımla ciddi bir toplumsal eleştiri yapması metnin ana başarısı söylenenden daha çok, söyleme biçiminde yatmaktadır.
Sonuç olarak başarılı bir oyun metni, başarılı bir rejiyle seyirci karşısına çıkıyor. DAHA AZ GÖSTER