Gorgonların en korkuncu, göz göze geldiği her şeyi taşlaştıran Medusa ve Hindu mitindeki yaratan ve yok eden, koruyucu ana Tanrıça Kali kadın arketipleriyle harmanlanarak Laurent Gaudé tarafından yeniden ele alınan Medea efsanesi…
Ar
DEVAMIgonot Jason, Yunan Mitolojisinde dünya iktidarının simgesi olan “Altın Post”u ele geçirmek için, Gürcü topraklarındaki Kolhis Krallığı’na gelir. Jason’a âşık olan kralın kızı büyücü Medea, güçleriyle onun “Altın Post”u almasına yardım eder; kardeşini öldürür ve baba yurdu Kolhis’i terk eder. Jason’un peşinden geldiği Korint’de yapayalnız kalan Medea, iktidar için Jason’un kralın kızıyla evleneceğini öğrendiğinde, intikam için çocuklarını öldürür.
Oyun, bu andan sonrasını konu alıyordur. Yunan topraklarını terk etmiş olan Medea çocuklarının mezarına geri döner. Öfkesi hala dinmemiştir. Onların bu topraklarda gömülü olmalarına katlanamaz. Yolda, tanımadığı bir adam onu izlemiştir. Yaklaşmaya cesaret edemeden… Çünkü çocuklarını öldürdükten sonra Medea’nın baktığı her şey artık taşlaşıyordur, Medusa olarak. Ama sadece o da değildir, çünkü Medea Kali Kolhis ovalarının çok daha uzağından gelmektedir. Ganj nehrinin kıyılarında bir parya* olarak doğmuş ve daha sonra Tanrıça Kali’nin güçlerine sahip olmuştur. Kali, hem Ana Tanrıça, kendisine sığınan aşağılanmış, dışlanmış, ezilmiş, zulme uğratılmış, zayıf yavrularını çok şiddetli ve vahşi şekilde koruyan; hem Kanlı Kara Dişi, evrendeki zararlı enerjileri uzaydaki kara delikler gibi yutup içine alarak, karanlığı yok eden; hem de Savaşçı Tanrıçadır.
Sadece ardındaki bu yabancının yaşamını sürdürmesine izin veriyordur, onun varlığını seviyor, onunla konuşuyordur. Bu yabancı belki de onun aşığı olacaktır, belki de en tehlikeli düşmanı?
*Parya: [1] (toplum bilimi) Hindistan'da toplumsal sınıfların dışında kalanlar.
[2] Herkes tarafından hor görülen ve aşağılanan kimse
DAHA AZ GÖSTER