Sadece İstanbul’da var olabilecek üç incelikli aşk hikâyesi
İstanbul Tiyatro Festivalin özel yapımı, her yıl farklı bir kurguyla tiyatroseverlere tekrarı olmayan bir deneyim yaşatan İstanbul Mon Amour, bu kez alt başlığını Ca
DEVAMIhit Irgat’ın İstanbul şiirinden alıyor ve şehrin yeknesak gürültüsünün bastırdığı sesleri, şehrin karmaşasının görünmez kıldığı yaşantıları sahneye taşıyor. Tiyatromuzun en güçlü isimlerinden dördünün yazar ve yönetmen olarak bir araya geldiği proje, usta oyuncuların etkileyici performanslarıyla İstanbul’u hikâyeler aracılığıyla yeniden keşfettiğimiz günübirlik bir tiyatro yolculuğuna dönüşüyor.
Işıl Kasapoğlu’nun başlattığı ve adını festivale hediye ettiği İstanbul Mon Amour, her yıl farklı sanatçılar tarafından şehre usulca bırakılan bir aşk mektubu adeta. Bu yılki projeyi kurgulayan yönetmen Mehmet Birkiye şöyle yazıyor:
“Vur, yağmala, kır, yık, yeniden yap. Kaba, yıkıcı bir şiddet, bir kaos, bir hengâme, bir doymaz iştah, bir ölüm kalım mücadelesi; işte böyle İstanbul bu zamanlarda. Tek bir sesin, tek bir rengin tutsağı olmuş: doymak bilmez kör bir hırs. Böyle olması mı gerekiyor, kör bir hırsın nesnesi mi olmalı İstanbul? Belki de böyle olması gerekiyor, belki de iyi bir şey diye hatırlanacak ilerde bu günler, bir gelişme çağı diye. Kim bilir? Binlerce sesin bir arada duyulduğu o cıvıl cıvıl İstanbul nerede? Sadece geçmişin silik siluetinde özlemle görmeye çalıştığımız anılarımızda mı kaldı her şey? Yoksa hepten yok oldu da, biz bir kurgu âleminde yeniden mi üretmeye uğraşıyoruz?”
Erdem Otopark, âşık olduğu arabayı kız kaçırır gibi kaçırıp bir garajda tutan adamın eski Türk filmlerini andıran hikâyesine sahne oluyor. Levent Tülek’in kaleme aldığı İstanbul’un En Güzel Kızı’nda Bülent Şakrak oynuyor. Sinema tarihimizin önemli yapılarından Hope Alkazar’da Özen Yula’nın yazdığı Neden İstanbul Funda İlhan’ı bir sokak röportajcısı rolünde izleyicilerle buluşturuyor. Dünyanın en eski ikinci metrosu olan Tünel’in istasyon binası Metrohan’da ise Kerem Kurdoğlu’nun yazdığı, Okan Yalabık’ın oynadığı Sesler İstanbul’un seslerini toplayan bir koleksiyoncuyu anlatıyor.
İstanbul Mon Amour | Senden Bana Hayır Gelmez Güzel İstanbul yeni hikâyelerle bir kez daha şehri bir sahneye dönüştürüyor ve tiyatroseverleri benzersiz bir maceraya davet ediyor.
İSTANBUL’UN EN GÜZEL KIZI
Erdem Otopark (Nuri Ziya Sokak)
Yazan Levent Tülek
Yöneten Mehmet Birkiye
Oynayan Bülent Şakrak
Yaklaşık 35’ sürer
NEDEN İSTANBUL
Hope Alkazar
Yazan Özen Yula
Yöneten Mehmet Birkiye
Oynayan Funda İlhan
Yaklaşık 45’ sürer; numarasız oturma düzeni
SESLER
Metrohan
Yazan Kerem Kurdoğlu
Yöneten Mehmet Birkiye
Oynayan Okan Yalabık
Yaklaşık 45’ sürer
DAHA AZ GÖSTER