ARTER, "Yara" başlıklı sergiyle, Belçikalı sanatçı Berlinde De Bruyckere'yi İstanbullu izleyiciyle tanıştırdı. Küratörlüğünü Selen Ansen'in üstlendiği sergi kapsamında, De Bruyckere'nin 1990'lardan bu yana gerçekleştirdiği heykel ve desenlerin yanı sıra, bu sergi için özel olarak ürettiği yeni işlere de yer verildi.
Berlinde De
DEVAMI Bruyckere, bedenin ve varoluşun kırılganlığını açığa çıkararak "acı" ve "arzu" kavramlarına gönderme yapan heykeller ve desenler üretiyor. Sanatçı, heykellerinin üretiminde çoğunlukla balmumu, ahşap, bez, at derisi ve saç gibi malzemeler kullanıyor.
"Yara" sergisi, sanatçının en yeni yapıtlarından biri olan "-009-, 2011–2012" başlıklı yerleştirmeyle açılıyordu. ARTER'in giriş katında, konumlandırılmış bir camekânlı vitrinin içine yerleştirilmiş heykeller, renk, doku ve biçimleriyle bir yandan beden parçalarını, öte yandan ağaç dallarını andırıyordu. Camekânın içindeki etsi ağaç dalları, sergideki diğer işlerle beraber düşünüldüğünde; insan, hayvan ve bitki yaşamının ayrımsız ve eşit bir biçimde bir arada varolduğunu ve iç içe geçtiğini hatırlatıyordu.
De Bruyckere'nin ARTER'de gösterilen yeni işlerinden, sergiye de adını veren "Yara" serisi ise, sanatçının İstanbul'daki bir kitaplıkta bulduğu, 1890'lı yıllara tarihlenen bir tıbbi fotoğraf albümünden ilham almıştı. Sergideki işler bir bütünlük içinde ve sanatçının biçimle doku arasında kurduğu diyalog sayesinde, "yara" fikrinin ve örüntüsünün somutlaşmasına katkıda bulunuyorlardı.
DAHA AZ GÖSTER