Hüsamettin Bahçe, Fatma Çelik ve Serpil Polat'ın işleri ile Aylin Kızıl, Lezgin Kâni ve Serdar Bayram'ın ortak işine yer veren Yalnızlık ve Suya Dair, 9 Ocak’ta Depo’da açılıyor. Kültür için Alan'ın desteği ve GAPO’dan Refik Akyüz ile Serdar Darendeliler’in küratörlüğünde gerçekleşen sergi, insana, yaşama ve insanın özünü oluşturan, kimi
DEVAMIzaman da onun yoldaşı olan suya dair dört hikâyeden oluşuyor.
Nar Photos kolektifinin Diyarbakır ve çevresinde yerleşik üyelerinin imzasını taşıyan sergideki hikâyelerden ikisi göç, gidenler/kalanlar, kurulan/geride bırakılan - ve bir anlamda yalnızlaş(tırıl)an - yaşantıları; diğer ikisi ise hem insanların hem doğanın hayatına şekil veren suyu temel alıyor. Göç, neredeyse insanlık tarihi kadar eski bir kavram. Kapsamına yerinden edilme, yeni bir yere yerleşme, aidiyet, hasret, ayrılık, yalnızlık, uyum sağlama gibi alt kavramlar da giriyor. Su ise insanın özünü oluşturan, coğrafyada yarattığı etkilerle insanlığın yaşantısına şekil veren, bugün yine insanın neredeyse hadsiz hırsıyla tükettiği ve ona bağlı olan diğer her şeye zarar verircesine hükmetmeye çalıştığı bir olgu. Buradaki işlerde ele alınan su havzalarıysa uygarlığın sıçrama yaptığı, tarımın ilk ortaya çıktığı coğrafyalardan biri olan Fırat ve Dicle’nin Türkiye’deki bölümüne ait.
İlk olarak 2018’in son günlerinde Kültür için Alan’ın ilk yılında üretilen projelere yer veren yıl sonu etkinlikleri kapsamında sergilenen Yalnızlık ve Suya Dair’in bu versiyonu, serginin ilk gösterimindeki işlerin genişletilmiş sunumlarını, sergideki işlerin temelini oluşturan Türkiye’nin göç ve su politikalarına dair iki söyleşiyi ve NarPhotos kolektifi üyelerinden Serra Akcan ve Kerem Uzel’in yürütücülüğünü yaptığı bir fotoğraf atölyesini içeriyor.
DAHA AZ GÖSTER