Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Ardan Özmenoğlu, Galeri Siyah Beyaz’da 17 Ocak-17 Şubat 2020 tarihleri arasında gerçekleşecek “Tanrılar ve Tanrıçalar’’ isimli sergisi ile Ankaralı sanatseverlerle buluşuyor.
Farklı medyumları ustaca kullanarak küresel popüler kültür ve Türk popüler kültürüne ait ifade ve imgeleri alt üst edişiyle tanınan Özmenoğlu, post-it not DEVAMIları bir araya getirerek oluşturduğu yüzeyin üzerine uyguladığı geleneksel ipek baskı tekniğiyle iki boyutlu olarak kurguladığı kompozisyonlarını üçüncü boyuta taşıyor.
Özmenoğlu, “Tanrılar ve Tanrıçalar’’ isimli sergisinde Anadolu’da bulunan üç tanrı ve tanrıça kültü üzerinden, üretim ve tüketim mekanizmalarını, insanın doğa ile olan ilişki sürecini kendi oluşturduğu dil üzerinden izleyiciye aktarıyor.
Sergide üç ana figür olarak Kibele, Bereket Tanrısı ve Artemis betimlemeleri yer alıyor. Bu tanrı ve tanrıçaları birbirinden farklı dönemlerde ve üsluplarda var olsalar da, ortak noktaları olan doğa ile kurdukları bağ ve bunun üzerinden atfedilen anlamları ile ilişkilendiren Özmenoğlu, bereket, güç, doğurganlık kavramlarını o dönemlerde yaşayan insanlar için çevre ile uyumun bir parçası olarak görüyor ve ele alıyor. Özmenoğlu ayrıca, modern insanın doğa ve çevre ile kurulan organik ilişkilerinin ortadan kalkmasına değiniyor ve insanı çevre kirliliği, orman yangınları, önleyemediğimiz plastik atıklar ve iklim değişikliği gibi sorunların sorumlusu olarak görerek tanrı ve tanrıçalar üzerinden arkeolojik bir araştırmaya çıkıyor. Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nde sergilenen orijinal boyutu 20 cm olan Kibele heykelinin sergideki en büyük boyutlu eser olmasını Özmenoğlu ‘‘Kibele heybeti karşısında önünde eğilmek istiyorsunuz aslında önünde eğildiniz şey, doğa.’’ sözleriyle açıklıyor.
Sergide; geleneksel bir tekniği çağdaş bir aracıyla veya çağdaş bir tekniği geleneksel bir objeyle bir araya getiren Özmenoğlu’nun cam katmanlarını tuval olarak kullanarak iki boyutu üç boyut haline getirdiği cam heykelleri de yer alıyor. DAHA AZ GÖSTER