Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Tomas Hetmanek çalışmalarında 19. yüzyıla ait bir teknik olan wet plate (ıslak plaka) tekniğini kullanıyor. Fotoğraflar büyük format kamera ile cam plakalar üzerine çekiliyor. Gerekli kimyasalların hazırlanmasından fotoğrafın son cilasının atılmasına kadarki süreçte tüm işlemler, 150 yıl öncesinde yapıldığı şekliyle fotoğrafçı tarafından DEVAMIgerçekleştiriliyor. Tomas, hem ambrotypelar (cam plaka üzerine çekilen fotoğraflar) hem de ıslak plaka negatifler üretiyor. Bu negatiflerin baskısını da salt print, cyanotype ve gum bichromate gibi geleneksel yöntemlere sadık kalarak yine kendisi yapıyor. İlhamını ise piktoryalist akımdan alıyor.
Sanatçı, “Portreler” serisinde görüntüyü olduğu gibi aktarmayı hedefleyen klasik portre yaklaşımının aksine, fotoğraflanan kişiliğin izleyici/fotoğrafçı tarafından nasıl algılandığına, nasıl anlamlandırıldığına odaklanıyor.
Serginin ana teması, tanımadığımız bir insanla karşılaştığımız anda yarattığımız hayal ve olasılıklarla dolu o uçucu anı yakalamak; beklenen, özlenen hayali kişilerin birer temsiliyetleri, geçici tabiatlarının farkında olduğumuz sıradan insanların içinde keşfetmeyi umduğumuz arketipik kişilikler, bir insanla tanışma paradoksunun, aynı anda hem kazanıp hem kaybetme paradoksunun birer yansıması etrafında şekilleniyor. DAHA AZ GÖSTER