Zilberman Gallery, Guido Casaretto’nun Papa ve Galileo Küçük Bir Anlaşmazlığa Düştü isimli yeni sergisini duyurmaktan mutluluk duyar. Sanatçının galerideki altıncı kişisel sergisi, 9 Mayıs – 17 Haziran 2017 tarihleri arasında Zilberman Gallery’nin Mısır Apartmanı’ndaki ana sergi mekanında izlenebilir.
Guido Casaretto özellikle
DEVAMI son beş yıldır ürettiği çalışmalarında duyumsal algı süreçlerine odaklanıyor, başka bir olguyu temsil eden bir sistemi farklı materyaller kullanarak alışılagelmedik bir şekilde kopyalıyor. Bir gerçekliği taklit etmeye çalışan bilgisayar programlarını akla getiren bu çalışmalarda, orijinal ve onun kopyası arasındaki sınırlar bulanıklaşıyor. Bu sayede sanatçı, izleyicileri duyu algılarına duydukları güveni sorgulamaya davet ediyor.
Casaretto yeni sergisi için ürettiği çalışmalarında, farklı elementlerin üst üste binmesiyle harekete geçen duyumsal algı ve benzer bir katmanlı üretim sürecini izleyen zanaatkarlık arasında ilişki kuruyor. Zanaatkarların kullandığı malzeme ve üretim süreçlerini izleyen Casaretto’nun çalışmalarında doğada var olan gerçek oluşumlar ve sanatçının onları kopyalayan müdahaleleri arasındaki farkı hissetmek zorlaşıyor. Sanatçı, bir yandan da Akdeniz havzasından farklı malzeme, jeolojik oluşum, ve mitolojik öyküleri kullanarak ağırlıklı olarak bu coğrafyaya özgü olan, sanat ve zanaat arasındaki ayrımın altını çiziyor.
“Historical Connotations on a Z-axis” adlı çalışma, mermer atölyesinde bir kümede yer alan farklı mermerleri yekpare bir parça olarak sunuyor. Sanatçının grafit ile çeşitli mermer dokuları resmettiği bu çalışma, malzemenin içerisinde taşıdığı yüzyıllık tarihe ve kültürel miras konusuna da referansta bulunuyor. “Monte Rosso” adlı çalışma ise empresyonist ressamların fırça darbelerinden ilham alıyor ve Alpleri anımsatan bir dağ olarak izleyiciyle buluşuyor. Klasik resim malzemelerinin kullanıldığı bu çalışmada, fırça darbeleri ve gerçek bir dağın periyodik oluşumu arasında ilişki kuruluyor.
Serginin merkezinde yer alan “Rest-Off”, sergi için kullanılan bütün malzemeleri içinde barındırarak ve mitolojik bir öyküye dayanan varlığıyla, serginin isminin de önerdiği gibi izleyicileri duyu verilerinin kişisel ve manipüle edilebilir olmalarına dair düşünmeye ve gerçek olarak kabul ettiklerini tekrar gözden geçirmeye davet ediyor.
DAHA AZ GÖSTER