Ezgi Demirel’in içeriğini farklı kaynaklardan topladığı görüntüleri, bir araya getirerek oluşturduğu kolajları, raslantısal keşif gibi….
Onların okunması, parça bütün ilişkileri raslantı gibi kavramlar üzerine şekillenmektedir. Sanatçının kullandığı nesneler zaman, mekan, kişi, imge ve anlatım yönleriyle kişisel bakış açısıyla kurgul
DEVAMIanmakta ve gerçek bir yere ait olmayarak kendi gerçekliğini reddetmektedir. Bütün bunlar bir araya geldiğinde, içerisinde bir çok zamanı ve mekanı birden barındırmış oluyor. Bu bir bakıma, raslantısal olanın yan yana gelmesinin has bir duyarlılığı gibidir…
İmgeler Zamanı belli olmayan, tuvalde yansıtıldığı şekilde kendini
temsil eden, kurguladığı olay içinde yeni bir kimliğe bürünüp kendini olduğu konumda temsil eder. Sanatçının çalışmalarında yer alan nesneler, konu zaman bakımından birbirinden bağımsız olarak, mekanda yer alan fantastik kurgular, farklı mekanlar arası geçişlilik, insan dışı varlıkların kişileştirilmesi gibi tematik özellikler taşımaktadır. Bir eş zaman anlayışına hizmet edecek şekilde bir araya geliyor. Aynı zamanda söz konusu nesneler, geleneksel görme alışkanlıklarımızdan uzak olarak, kendi hacimlerinden büyük ve mekansal bağlamda, perspektif tamamen ortadan kaldırılarak resmedilmektedir, resmin içindeki öğelerin görsel uyumsuzluğu zaman zaman kullandığı fotoğraf boya karşıtlığı, doku ve benzeri başka zıtlıklar bu duruma hizmet ediyor.
Sanatçının eserlerinin bu halleri, sanki kendi içinde bir oyunu temsil ediyor.
gibi… Hayali bir karakter yaratılır, ve onun gibi davranılır, gerçek hayattaki kişilerden belli bir süreliğine uzaklaşmayı gerektirir, yani -mış gibi yapma gerçek yaşama karşı olarak özgür davranma doğaçlama yapma durumu bazen de bir düzenin, kuralın ihlali.
Sanatçının çalışmalarında bazı imgeler kabataslak çizilmiş, kesinlik tanımayan ve çoğu zaman zihinlerde kafa karıştırıcı bir hal almaktadır. Kimi zaman “tamamlanmamış, tutarsız ve anlaşılmaz” bütün bu belirsizliğe rağmen, imgelerin bir araya gelerek oluşturduğu belirsiz düzen, geleneksel tarza bir meydan okumadır.
DAHA AZ GÖSTER