Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Sevinç Çalhanoğlu "Ölüm Dansı Söylencesi Soruları Işıklandırır" adlı çalışmasında Nilgün Marmara’nın “Daktiloya Çekilmiş Şiirler”ini şairin intiharı bağlamında konu ediniyor. “Sylvia Plath’ın Şairliğinin İntiharı Bağlamında Analizi” adlı tezinde Marmara’nın izlemiş olduğu yöntemi kullanarak onun şiirlerinde intiharı çağrıştıran cümlele DEVAMIri yeniden daktilodan geçirerek ölümün izleğini sürüyor. İpucu olarak gördüğü sözcükleri metinden kopararak farklı kurgularla şaire ve yapıtına yaklaşmaya çalışıyor. Bu “ayıklama” çabası, gerilimi tetiklerken beraberinde yeni yorumlamalar da getiriyor.
“Yapıttan sanatçının hayatına doğru ya da tam tersi bir yol nasıl alınır?” sorusuna cevap arayan sergide, hareketin kendisinin ölüme doğru bir ivme olduğu düşünülürse yaratılan tekrarın ve taşmanın mekânı olarak kitap, son korunaklı alan olarak okuyucusuna teslim ediliyor. Okur bu kitap mekanda kolayca dedektifçiliğe soyunabiliyor. Okurun zihinsel salınımı, Marmara’nın bağırtı ve susuşları arasında bir çağrışım yumağı haline gelirken, Çalhanoğlu türlü okuma deneyimini izleyiciyle paylaşmanın yollarını arıyor. DAHA AZ GÖSTER