Neriman Polat’ın bugüne kadar gerçekleşmiş olan en kapsamlı kişisel sergisi Mührü Kırmak, Depo’nun iki katına yayılan ve sanatçının 1996-2019 yılları arasında ürettiği çalışmalarını biraraya getiren geniş bir seçkiden oluşuyor. Derya Yücel ve Mahmut Wenda Koyuncu küratörlüğünde gerçekleşen sergi, Neriman Polat’ın sosyal/kültürel/politik m
DEVAMIeseleleri odağına aldığı, kültürel semptomların kendini inşa etme ve dışa vurma biçimleri üzerine düşündüğü pratiği çerçevesinde 1990’lı yıllardan bugüne sanatçının kişisel ve kolektif hafızasının bir dökümü olarak izleniyor.
Mührü Kırmak, kişisel ve evrensel olanı kendine özgü bütünsel bir dil içinde sunan Neriman Polat’ın toplumsal cinsiyet, gündelik hayatın iktidar mekanizmaları, şiddet, şehir, kentsel dönüşüm üzerine geniş bir yelpazede ele aldığı kavramlar üzerine geniş bir sahne kuruyor. Sanatçının pratiğinde belirgin olan izleği ortaya çıkaran sergi, Polat’ın üretim biçimleri, fotoğraftan videoya, yerleştirmeden tekstile farklı mecraları kullanma yöntemleri üzerine de aydınlatıcı bir niteliğe sahip.
Küratörler Derya Yücel ve Mahmut Wenda Koyuncu’nun sanatçının tüm dönemlerine odaklandıkları seçki, ana temalar ve bu temaların birbirleri ile ilişkisi üzerinden şekilleniyor. Mührü Kırmak, Neriman Polat’ın toplumda bastırılmış ve mâdun kılınmış kimliklere yönelik olarak feminizm ve toplumsal cinsiyet olgusu üzerinden eleştirel perspektifte ürettiği işlerini, kamusal alan, çevre, mekânın değişimi, kentsel dönüşüm ve kentsel yıkım konularını ele aldığı çalışmaları ile sezgisel, içsel ve bilinç dışı olanı düşsel imgeler ve metaforlar aracılığıyla aktardığı yapıtlarını kronolojik olmaktan çok ilişkisel bir kurguda yan yana getiriyor.
DAHA AZ GÖSTER