"Kırmızı Gökyüzünün Altında", Pınar Öğrenci'nin 2015 yılının sonundan itibaren farklı sergiler için ürettiği savaş ve göç temalı video işleri bir araya getiriyor. "LED Işıklı Şehir İstanbul" (2015), Suriye'deki savaş sonrasında başlayan göç etkisiyle değişen demografik yapının, ekonomi, mimari ve dil ile ilişkisini araştırıyor. Hazır yout
DEVAMIube videolarından oluşturulmuş "Mawtini" (2016) ise, Filistin ve Irak milli marşlarının popüler bir şarkıya dönüşmesi ile ilgili; Arap milliyetçiliğinin altın çağında ortaya çıkan bu marşın geçirdiği evrim, Ortadoğu'daki ulus fikrinin parçalı ve katmanlı yapısı üzerine düşünmek için bir kapı aralıyor. "Üstümüzden Hafif Bir Rüzgâr Esti" film serisi, sanatçının, Viyana'da tanışıp arkadaş olduğu, Bağdatlı ud sanatçısı Ahmed Shaqaqi'nin hikâyesinden yola çıkar; Öğrenci, Ahmed ve arkadaşlarının spontane olarak icra ettikleri müzikleri kaydeder. "Üstümüzden Hafif Bir Rüzgâr Esti", mülteciler hakkında bir belgesel dizisi değil, çok daha temel bir meseleyi araştırır: Ev/yuva, yer/yurt nedir? Müzik araftaki göçmene geçici bir mekân, bir ev kurabilir mi? Yas tutmanın ya da iyileşmenin aracı olabilir mi? Ege Denizi'nin sularında hafifçe kayıp giden bir ud, dünyanın dört bir yanına savrularak, kendine yer arayan kadim bir kültürün sembolü olabilir mi?
"Kırmızı Gökyüzünün Altında Saklambaç Oynardık" (2017) ise Ahmed'in Bağdat'taki çocukluk anılarından yola çıkar; Amerikan İşgalinden sonra Suudi çöllerinden gelen çöl fırtınalarının ve gökyüzünün rengi kırmızıya döner. Kırmızı, sadece Ortadoğu'daki savaşın değil, Türkiye ve tüm dünyayı saran faşizm ve diktatörlük devrinin sembolü olarak sergiye adını verir. 2016 yılı boyunca, seyahat etmek zorunda kalıp, aidiyet duygusuyla yüzleştiği günlerde, en çok da "ev" ve "vatan" kavramları üzerine düşünen sanatçı, sokak ve günlük hayattan taşıdığı, kendi gibi hareket halinde olan imgeler üretir: Yurtlarından olan göçmenler; çöllerden savrulan rüzgâr; Filistin'den çıkıp İstanbul sokaklarına ulaşan bir şarkı; kayan ışıklı yazılar, ve masmavi sularda ordan oraya sürüklenen bir ud... Sadece bedenlerin değil, ekonomik ve kültürel sembollerin de yolculuğu...
DAHA AZ GÖSTER