REM Art Space, 07 Mayıs – 15 Haziran 2019 tarihleri arasında Senem Özgören’in küratörlüğünde Tom Fellows’un Increasingly Distant adlı ilk kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Sergi, sanatçının son dönem yaptığı resim çalışmalarını bir araya getiriyor.
Dünyayı herhangi bir mesafeden, seçilen herhangi bir açıdan görmek nispet
DEVAMIen modern bir kolaylıktır. Bir dağı yaklaştırmak, görüş alanını daraltmak, ışığı kontrol etmek ve görüntüyü tamamen farklı bir şekilde takdir etmek… Mercek, tarihi Rönesans’a götüren teknolojik keşiflerin arkasındaki ilham kaynağı olmuştur. Objektif, dışbükey ve içbükey, üç boyutlunun tekil bir düzlemde görülebilir olmasını, bu da algılanamayanı görmemizi ve analiz etmemizi sağlar. Sanat tarihini oluşturan görüntüler kodlar olarak düşünüldüğünde, insana neye baktığını sorgulamanın anahtarı olan analiz etme yeteneğini verir. Bir görüntünün bize bir şey hissettirmesi modern dünyada nadir karşılaşılan bir ihtimaldir: hayret edersiniz, ama nasıl ortaya çıktığını sorgulama ihtiyacını hissetmezsiniz.
Yabancı bir ülkeye taşınmasını izleyen merak ve çevrelendiği yeni dünyayı ve kültürü anlama zorunluluğu Tom Fellows'u büyürken kazandığı bir beceriyi kullanmasına teşvik etti: işaretleri okumak. Fellows, endüstriyel Birmingham'da geleneksel bir işaret boyacısının oğlu; dünyası her şeyden önce doğduğu görsel kültürle ilgili açık ve detaylı ayrıntılardan oluşuyor. İşaretler ilk diliydi. Aldığı mimari eğitim, geleneksel sanat geçmişinden onu sıyırarak, malzemeyle, fırça vuruşları ya da boyutla kısıtlanmayan yeni bir yaratıma yönelmesini sağladı.
Fellows tuvallere ve boyaya bağlı kalmaz; geldiği kültürün önemli parçalarını oluşturan nesneleri ele alır ve onlara renk katar. Nesnenin yüzeyini manipüle etmeye başlar ve bir bilim adamı gibi çalışır: metal yüzey tarafından belirlenen yönü izleyerek boya uygulamaya başlar. Kırıklar dolar, dağlar oluşur. Katman üstüne katman ekler. Sonra yavaşça, yıkıcı bir aşınma işlemi ile, başlangıçta bıraktığı izlerden uzaklaşır - katmanları, nesneyle diyaloğu başlatan hareketten uzaklaştırmak için sembolik olarak çalışmaya başlar. Oluşma sürecindeki eserden yeterli zaman ve aralıkta uzaklaştığında, o’na, tanıdığı mesafeye varması için doğru anı bekler.
Fellows bu serisinde, taşındığı yabancı kültürle kurduğu ilişkisinin gelişiminin izlerini sergiler. Hem dilin ve grafiklerin, hem de şehrin bir yansıması ve parçalarını taşır. Görsel olarak bu tümün nasıl yeniden yorumlanabileceğini araştırıp sorguladığı bir sürecin sonuna varır. İstediği mesafeye yaklaştığı zaman, oluşan şekiller netleşir, ve yolculuğu, her birinde başka açılardan görülebilen bir hal alır. Kendini adadığı pratiği, yolculuğunu yeniden yorumlamasında sınırsız olanaklar fırsatı yaratarak, bir işaretler ve görüntüler alanı sunuyor.
DAHA AZ GÖSTER