"Hamle" üç kişisel sergiden oluşuyordu: Adel Abidin'in sergisi "...ötesinde", Rosa Barba'nın sergisi "notlar" ve Runa Islam'ın sergisi "atları yiyen köpekler". Her bir sergi, özgün nitelikleriyle, kendi bağlamları içerisinde değerlendirilecek bir bütün olarak sunulurken öte yandan, serginin küratöryel yöntemi, sergideki hareket alanlarını
DEVAMI satranç oyununa gönderme yaparak genişleten, hesaplanmış bir yapıya dayanıyordu.
Görsel ve işitsel algının temel kavramlarından, uzamsal ve algısal dönüşüm taktiklerinden ve kavramsal bölgelerin inşasından yola çıkan bu proje takip edeceği patikaları, her biri farklı sanatsal araştırma alanları tanımlayan üç sanatçının izleğinde keşfetti. Böylece Adel Abidin, Rosa Barba ve Runa Islam'ın işleri "Hamle" başlıklı serginin sınırlarını belirledi.
Projenin küratöryel gelişimi iki farklı eksende ilerledi: kavramsal ve uzamsal. Kavramsal eksen, konuları ve algıya dair soruşturmaları anlamında birbiriyle yakından ilişkili işleri bir araya getirmeye odaklandı. Bu eksen, her üç sanatçının farklı katman ve yoğunluklarda katkıda bulunduğu bir işbirliğine dayanıyor. Uzamsal eksen ise, bu üç sanatçının, işlerinin içeriği ve mevcudiyeti aracılığıyla nasıl hamleler yapıp uzamsal koşulları değerlendirdiğinin izini sürüyor. Uzamsal eksen, sergideki üç sanatçının yaklaşımlarının ve üretimlerinin belirgin niteliklerini taşıyan işleri bir araya getiren zemin katta açılıyordu: Rosa Barba'nın "Bir Devre Kurdum, Sonra da Bir İkincisini Kurdum" (2010) adlı işi, Adel Abidin'in "Senfoni" (2012) başlıklı heykel yerleştirmesi ve Runa Islam'ın "Gördüğün Şeyi Gördüğün Gibi Gören İlk Sen Ol" (2004) başlıklı 16mm filmi.
Uzamsal eksenin bir hamleler dizisi halinde oluşturduğu hat, Arter'in üst katlarında devam ediyordu. İlk katta Adel Abidin'in "Senfoni" (2012) işinin tek kanallı bir videodan oluşan devamının yanında, "Seksek" (2009) ve "Üç Aşk Şarkısı" (2010) başlıklı işleri yer alıyordu. "...ötesinde"de sergi mekânı işlerin gerektirdiklerine bağlı olarak mimari bileşenlerle dönüştürüldü, diğer katlarda ise izleyicinin binanın nitelikleriyle özdeşleşmesine olanak sağlayacak şekilde mimari değişiklikler asgari düzeyde tutuldu. Buna uygun olarak, işlerin konumuyla, özdeş sergi mekânlarının algılanışındaki simetrinin kırılması hedeflendi. İkinci katta "notlar" başlığı altında Rosa Barba'nın dört işi sergilendi: "Buradan Kesiniz" (2012), "Gizli Konferans: Gördüğümüz ve Görmediğimiz Şeylerin Süreksiz Tarihi Üzerine" (2010), "Sonsuz Şeylerin Kayıtlı Yayılımı" (2012) ve "Görünmez Eylem" (2010). Arter'in üçüncü katında yer alan "atları yiyen köpekler" başlıklı Runa Islam sergisi, sanatçının "Belirme" (2011) işinden hareketle isimlendirilmiş. Bu katta "Belirme"nin yanı sıra, Islam'ın "Bu Kadarı Belirsiz" (2009-2010) ve "Numune Dolabı" (2009-2010) başlıklı işleri de yer aldı.
DAHA AZ GÖSTER