Alain Robbe-Grillet boşluğun, bir kütle olarak boşluğun poetikasını aramış ve bulmuş “Geçen Sene Marienbad’da”. Kişiler, kişilerin yüzleri, davranışları, hacimleri, özgül ağırlıkları, neleri varsa hepsi, orada, boşluğun ortasında: Hatırla!
Alain Resnais bir yönetmen. O tüm bunları rüyalara özgü mekânsal ve zamansal bir kaydırmayla gö
DEVAMIrselleştirmiş, siyahtan beyaza akla gelebilecek bütün tereddütler.
Gözün belleğine ne kadar güvenebiliriz ki? Ahmet Elhan görüntünün yekpareliğini birbirine çok yakın iki kadraj ve netlemeyle sınıyor. Öncesi ve sonrası, iki ayrı zaman, iki ayrık zaman ya da aksak zamanlar.
Birden ona kadar saymak her zaman kolay değil. Ayşe Erkmen sırf bunun için özel bir notasyon icat etti: daktilo karakterleriyle logaritmik adımlar.
Karin Sander kendi adında kaybolmayı denerken altmış dört Karin Sander'le karşılaşmış, gerçek bir otoportre için yeterli çoğunluk.
Geçen sene Marienbad’daydık, geçen sene yine orada olacağız.
DAHA AZ GÖSTER