Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Huri Kiriş, Türkiye Çağdaş Resim Sanatı’nda kendine özgü bir yere sahip. Sanatçı, genellikle figüratif öğelerin ve yogun peyzajın hakim olduğu eserleriyle yaşadığı coğrafyanın sosyal ve siyasal gerilimlerini pentüre aktarıyor. “Felaket Her Şeyin Çaresine Bakar” – “The Disaster Takes Care Of Everything’’ sergisinde Huri Kiriş, genellikle k DEVAMIoyu renklerin hakim olduğu yağlı boya tablolarıyla bir yandan yoğun bir derinlik duygusu yaratırken diğer yandan eserlerindeki kaynağı belirsiz bir karanlığın içinden çıkan hayvan, bitki ve insan figürleri ile dünyanın içinde bulunduğu sosyal ve siyasal devinimlerin birey üzerinde yarattığı ağırlığı şiirsel bir dille resmediyor. Sanatçı, yoğun bir peyzajın karanlıkla birleşerek ürettiği mekanlarla, hem bilinçdışı köklere imge üzerinden gönderme yapıyor, hem de bireyin varoluşsal özünün içinde bulunduğu ortamla nasıl çatışabildiğine vurguda bulunuyor. Resimlerindeki yoğun dramatik öğeler, ironi ve ince detaylarla birleşerek, izleyiciyi, kendi dünyasında uzun soluklu bir sorgulamaya yönlendiriyor.
“Felaket Her Şeyin Çaresine Bakar” – “The Disaster Takes Care Of Everything’’, Türkiye Çağdaş Sanatı alanında az görülür bir teknik kapasite ile pentürün sarsılmaz yerinin yeniden altını çizen bir sergi niteliğindedir. Sanatçı bu çalışmalar ile izleyicileri Rönesans’tan modern sanata, modern sanattan günümüz sanatına dalga dalga gelen resim geleneğinin bir ileri aşamasına davet ediyor. Kiriş, resim ile edebiyat, resim ile felsefe ve yine resim ile toplumcu düşünce düzlemleri aralığında oluşturduğu kendine özgü resim dili ile çağdaş sanatın duyusal ve didaktik arka-plandan kopartılmadan da etkili bir şekilde ortaya konulabileceğini gösteren nadir sergilerden bir tanesine imza atıyor. Bu yönüyle de sanatçı hem yerelde hem de uluslararası alanda iddialı çıkışı ile ayrıcalıklı bir yeri hak ediyor. DAHA AZ GÖSTER