Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Eros Nerede? Vol.3, Furni’nin 2014 yılında İstanbul’daki Polistar’da ve 2015’te Kiev Bienali’nde kurguladığı yerleştirmelerinin bir devamı ve üçüncü aşaması olarak izleyiciyle buluşacak. Daha önceki sergilerinde, resim yapma pratiği içerisinden nesnenin temsil gücünü kişisel (hatta otobiyografik) anların ifadesine vakfeden Furni; üçüncü a DEVAMIşamasını Öktem&Aykut’ta gerçekleştireceği yerleştirmesinde, İstanbul gündelik sokak yaşantısı içerisindeki kolektif anların İslam kültürü içerisinden yansımalarını ele alıyor.
Görece daha geleneksel hayat öğretilerine sadık kalan erkek müşterilerin sosyalleştiği ve onlarca kediye kol kanat gerdiği bir çay ocağının üzerinde yer alan Öktem&Aykut’un galeri mekanı, Furni’nin 2015 yılında Eminönü’nde bulunan Caferiye Han’daki atölyesinde beraberce çay tüketmeye ve kuş beslemeye meraklı komşularıyla paylaştığı zaman ve mekandan yola çıkarak ürettiği eserlere ev sahipliği yapıyor. Furni, İslam geleneği içerisinde oldukça kurallı biçimlerde tanımlandığını varsaydığımız homososyal alanlardaki evcil hayvan besleme merakı gibi atipik anlar ile; İslami görsel kültürde zengin şebeke (örüntü) kullanımı içerisindeki ayrıksılıklara beraberce bakarak bizi, toplumsal modellemelerimizdeki yetersizlikler ile görsel kültür tarihimizle olan bağımızın aşınmışlığı arasında bir ilişki kurmaya davet ediyor.
Furni, bu iddialı kurguyu -dikkat çekmek istediği uzak sahaya erişimi sağlayacak en sezgisel mecra olan- suluboya desenleri ile önümüze seriyor. Eros’u simgeleyen küçük oğlan meleklerin çay tepsileri ile simit piramitleri arasında bir görünüp bir yok olduğu desenlere, bu desenlerdeki kırılganlık ve mekan duygusunu kusursuzca yansıtan bir heykel eşlik ediyor. Hem iç hem de dış mekana ait, hem İslam hem de modern mimariye mahsus elemanları yansıtan, hem bir detayın büyütülmüş halini hem de muazzam bir yapının iskeletinin minyatürünü andıran heykel; çoğumuzun görmekte zorlandığı ve artık aramaktan çoktan vazgeçtiği, günümüz toplumunun kolektif zarafetinin bir soyutlamasını açığa çıkartıyor. DAHA AZ GÖSTER