Sergi, insanoğlunun varoluş biçimini belirleyen sarmal döngülerin, çağımız sanatçıları tarafından nasıl yorumlandığı sorusuna odaklanıyor. 2000’li yıllardan itibaren sipariş ve sergi alımlarıyla düzenli olarak gelişen koleksiyon, izleyicilere günümüz dünyasındaki farklı oluşumlara, sorunlara ve görme biçimlerine ilişkin derinlemesine bir
DEVAMIetkileşim fırsatı sunarken materyal ile sanal dünya arasında gezinerek üreten sanatçıların çalışmalarını bir araya getiriyor. Farklı üretim pratiklerini ele alan sanatçıların işlerinden oluşan seçkisiyle, konvansiyonel sergileme biçimlerini sorguluyor.
Başlangıç, gelişme, zirveye ulaşma ve geriye düşerek kaybolma, farklı kültür ve medeniyetlerin ortak noktası olan “döngüsellik” kavramıyla yakından ilgilidir. Bununla birlikte başlangıç, giriş yapmak, haberci olmak gibi tanımlamaları olan prelüd, bu sergide dünya kurulduğundan beri tekrar eden sarmal varoluş biçimlerine gönderme yapan bir anlam çerçevesinde kullanılıyor. Sürekli tekrarlandığı için ebedileşen ve her başlangıç ve bitişle yeni varoluş biçimlerine kucak açan döngüsellik, bireylerin gündelik yaşamındaki devinime de gönderme yapar. Bu döngüsel sonsuzluğun imgesel izdüşümüne bir örnek olarak da Mezopotamya’nın kadim kültürlerinden günümüze dek uzanan inançların hepsinde izlenen aydınlık ve karanlığın ebedi karşıtlığı yer alıyor. Ebedi Prelüd, Borusan Çağdaş Sanat Koleksiyonu’na özgü nitelikleri vurgulayarak bir araya getirilen ve metaforlarla varoluş biçimlerindeki çeşitliliğe dikkat çeken sanatçıların çalışmalarından bir seçki sunarken, eserlerin bu döngüsellik içinde birbirleriyle olan ilişkisine ve bunların bireyin günlük yaşamındaki yansımalarına ışık tutuyor.
DAHA AZ GÖSTER