Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
“Chaosmos” isimli sergide Altan’ın dünya etrafında yaptığı seyahatlerinde şahitlik ettiği, küreselleşme ve insan doğasının karanlık taraflarını belgeleyen fotoğrafları yer alıyor.
Altan’ın merceği, Kazakistan’da uygulanan tarım politikaları sonucu çölleşmiş Aral Gölü, ABD’deki otomotiv sektörünün rekabetçi dünya piyasalarına d DEVAMIirenemeyişi sonucu bir hayalet kente dönüşmüş Detroit, sektörün gözden düşmesi sonucu terk edilmiş kayrak taşı madenlerinin otomobil mezarlığına dönüştüğü Wales, İngiltere gibi dünyanın farklı köşelerinde gerçekleşmiş yıkıcı dönüşümü gözler önüne seriyor. Aynı zamanda sanatçı, fotoğrafları aracılığıyla ziyaretçileri Japonya’da yine küresel rekabete yenilerek terk edilmiş Iwate kömür madenlerinden, bir zamanlar Alman İmparatorluğu’nun sömürgesi olan Namibia’da, terk edilmiş Kollmanskop elmas madenleri ve Kuzey İtalya’da insan hakları ihlalleri sonucu kapatılmış akıl hastanelerine götürerek onları daha pek çok yerdeki benzer gerçeklikle yüzleştiriyor. Chernobyl, SSCB ve Fukushima, Japonya’da gerçekleşen nükleer felaketlerden ve eski Yugoslavya’da soğuk savaştan bugüne kalan izler de Altan’ın fotoğraflarında apaçık bir biçimde görülüyor.
Seri, sınır tanımaksızın doğa ve ‘öteki’ üzerinde egemen olma tutkusunun, emeğine yabancılaşan insanın parçası olduğu doğa ile birlikte kendisine de yabancılaştığı ve nihayetinde kendi türünü yok ettiği bir sürecin izlerini taşıyor. “Chaosmos” izleyiciyi Endüstri Devrimi sonrası bunalımın ve nihayetinde çöküşün izlerine odaklanmış proje belgesel olmaktan uzak, öznel algı ve kişisel gözlemlere dayanarak yaratılmış bir distopik kurgu ile yüzleşmeye davet ediyor. DAHA AZ GÖSTER