Maude Maris, Türkiye'deki ilk kişisel sergisiyle Pi Artworks İstanbul'da! Sanatçının yapıtları bu yıl Ville de Thonon-les-Bains ve VOG Fontaine'deki kişisel sergilerinde; geçtiğimiz yıl ise galerinin Contemporary Istanbul standında, Pi Artworks Londra'da ve Musée des Beaux-Arts de Rennes'de sergilendi.
Maude Maris, Antique Romance a
DEVAMIdını verdiği kişisel sergisinde, resim çalışmalarını heykel yerleştirmeleriyle birlikte sergiliyor. Yaşamını Paris'te sürdüren sanatçının pratiğinde önemli yer tutan bu iki disiplinden örnekler, minimal bir yaklaşımla sunuluyor. Yapıtlar, antik uygarlıklardan günümüz medeniyetine uzanan referansları alışılmadık biçimlerde izleyicinin karşısına çıkarıyor.
Sergideki her bir resim ve heykel bir kitaptan, objeden, genel olarak da mimariden ilham alır. Sanatçının referans aldığı imge ve hikayeler Mısır'ın gizemli geçmişine, Nemrut Dağı'nın zirvesindeki dev heykellere kadar uzanır. Mısır firavunu Tutankamon'un kullandığı eşyalardan İstanbul Arkeoloji Müzeleri'nde sergilenen buluntulara, bir şekilde günümüze ulaşan, kimi zaman günlük hayatta da başkalaşan kullanımlarıyla kendine yer bulan figürler, objeler ve taşlar girer kompozisyonlara. Sanatçı soyutlaştıran bir yaklaşımla, bir nevi onların gizemli portrelerini üretir.
Maris'in işleriyle yarattığı etki 'duygu mimarisi' olarak tanımlanabilir. Fiziki yapılar yerine duygu inşa ediyor sanatçı, nesneler ve figürler, geçmişle bugün arasında geçitler yaratıyor. Heykelleriyle resimleri arasında doğrudan ilişki kuruyor. Zaten onun iki boyutlu resimlerin de temelini, kendi ürettiği üç boyutlu nesneler oluşturuyor. İstanbul sergisinde olduğu gibi Maris, sık sık heykellerini ve resimlerini birlikte sergiliyor; onları bütünlüklü bir yerleştirmenin parçaları olarak görüyor.
Hayvan figürlerinin antik medeniyetlerden kalma yapı ve eşyalarda kullanılış şekli, onlara yüklenen spiritüel ve koruyucu rolün bugündeki karşılığı sanatçının son serisinde kafa yorduğu konulardan biri. Bununla birlikte doğanın uygarlıklardaki yerini ve anlamını irdeliyor Maris. Sergideki büyük ebatlı üç resminde bu figürleri kendine has tekniğiyle yeniden yorumlarken, adeta mekanı koruyan üç yeni figür yaratıyor.
DAHA AZ GÖSTER