Elçin Ekinci ve Emirhan Eren’in üretimlerini yanyana getiren “Anı/Anlatı” başlıklı sergi, mimari strüktürler, sivil-anıtsal mimari araştırmaları ve bu yapı karşısında imgenin anlam ve kullanımını “anı” üzerinden ele alıp, bireysel “anlatı”lar çevresinde düşünüyor. Politik ve toplumsal ideolojiden sıyrılan anıt/nesneler, kültür içerisinde
DEVAMIbir temsiliyeti yeniden dolaşıma sokmak ve yeniden üretim gibi olgulara işaret ederken aynı zamanda estetik bir kimlik kazanıyor. Yapılar ve nesneler, tıpkı mekan gibi anı ve hayal ile yüklüdür. Katılaşmış bir algı karşısında, geçici anlar oluşturmak sanatçıların üretimlerinde ortak bir dil oluştururken, başka bir zaman diliminde ve konumunda yeni anlamlar üretiyor. Her hatırlama/hatırlatma, aynı zamanda bir unutma/unutturma süreciyse, sanatçıların hafızayı oluşturan veya tazeleyen anlatılar kurması, toplumsal hafızayı yeniden ele alan tartışmaları motive etme noktasında işlev kazanıyor.
Elçin Ekinci, sergide “Gökyüzüne uzanan sonsuz sütunlar” serisinden fotoğraf kolajları, çizimleri, video ve mekansal yerleştirmesi ile yer alıyor. "Tasnifin Bedenleri, Kavuk, Anıt I”, mezar taşları üzerinden iktidar temsiliyeti ve ölüm kavramlarına işaret ederken, anıtsal ve tek bir bedene dönüşüyor. Ekinci’nin “İnşa” videosu, geometrik biçimlendirme, mimari unsurlar, ölçme, sınıflandırma, doğal olanın kalıba sokulması ve tasnif edilme durumunu merkezine alarak, bir tür bilinç anlatısı ortaya çıkarıyor. Kolektif hafıza ile bireysel anı üzerinden okunan "Ten ve Taş" serisinden fotoğraf kolajları ve çizimleri ise, bedenin dönüşümü ile kentsel-mimari dönüşüm arasında görsel imgelerin çarpışması aracılığıyla şiirsel ilişki ağları örüyor.
Emirhan Eren’in “Soyut Yapılar” projesi, belirli bir tarihsel dönemin izleri
olan mimari yapılara referans veriyor. Araştırmalarında fotoğraf aracılığıyla belgelediği Balkan Spomenik’lerinin keskin formları ve agresif materyalleri karşısında kurguladığı yüzey resimleriyle, anıtları anlam dünyalarının dışına sürüklüyor. Doğrudan kurulmuş bir biçimsel ilişkiyi yansıtan resimler, form üzerinden anlamın yeniden inşasını mümkün kılarak sanatçının bireysel anlatılarını ortaya koyuyor. Anıtlar, siyasi iktidarların gücünü büyük ütopyalar üzerinden simgelerken, zaman dışı formlar artık nostaljik bir işlev görüyor.
DAHA AZ GÖSTER