The Pill Contemporary Art’ın katkılarıyla düzenlenen sergide, Gediz ilk gösterimini AKINCI’da (Amsterdam) yaptığı ‘Parabéns’ adlı video çalışmasını İstanbul’daki izleyicilerle paylaşacak.
‘Parabéns’in merkezinde Türk pop müziği ikonlarından Esmeray’ın* en sevilen şarkılarından biri olan ‘Unutama Beni’ (1974) yer alıyor.
İ
DEVAMIstanbul’dan gelen biri, şayet turist de değilse, Lizbon’a özgü kaldırım taşlarını arşınlarken ne düşünür? Her sokak başında bir pastane, vitrinlerinde ise üzerlerinde ‘Parabéns’ yazılı pasta ve kekler dizili. Gediz, pastalara baktıkça arkadaşlarını, ailesini ve 70’lerin Türkiye’sinde geçen çocukluğunu özlüyor. Bir kutlama için henüz erken, zira odalar tamtakır, boş. Eski ev sahipleri arkalarında yalnızca ahşaptan yontulmuş bir figür bırakmışlar. Gediz, bu figürün yalnızlığında artık hayatta olmayan Esmeray’ı daha iyi anladığını hissediyor. Çoğu Esmeray’ın aile albümlerinden kopup gelen ve Gediz’in zihnine yapışan imgeler, Photoshop'un gri/beyaz karolarla döşeli boşluğuna düşüyor ve unutulmamak için mücadele veriyorlar.
Mekânda izleyiciyi, Esmeray’ın buğulu sesi ile birlikte, küp şekerlerden oluşan bir yerleştirme karşılıyor. Serginin de ismi olan ANAGRAM kelimesi, sanatçı tarafından sabit bir işleve değil, dönüşüme işaret etmesi sebebiyle seçilmiş. Gediz ANAGRAM’da, gündelik hayatın içine yerleşik, öyle özümsenen ve özümsenirken görünmezleşen formların olasılıklarını araştırmaya devam ediyor.
DAHA AZ GÖSTER