Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Sergide, sanatçının resimlerinin yanı sıra farklı malzemelerle gerçekleştirdiği ve ilk kez sergilenecek olan heykel çalışmaları yer alıyor.
Başından beri yazarlar, şairler ve felsefecilerle kurduğu diyalogla sanatını temellendiren Kemal Seyhan'ın Adsız / Poetics of Inner Space sergisinin çıkış noktasını Fransız filozof Gaston DEVAMIBechelard'ın kitapları oluşturuyor. 1980'lerden itibaren çalışmalarını, her türlü anlatıcı ve betimleyici elemanlardan uzak duran soyut bir dil üzerinde geliştiren Seyhan, bu sergisinde farklı noktalardan yola çıkarak kendi sanat pratiğinin kırk yıllık geçmişine gönderme yapan bir yaklaşım içindedir. Sanatçı, Viyana'da geçen öğrencilik döneminden itibaren mekân kavramı üzerine eğilerek, araştırmalarında mekânın içselleştirilmesini, hatta giderek izleyiciyi de içine alan bir kabuğa dönüşerek, iç ile dış dünya arasında bir köprü olmasını hedeflemiştir.
Seyhan'ın bu sergisinde, mekân olgusunun hem fiziksel hem de duygusal olarak izleyicilere yeni görsel tecrübe olanaklarını açan bir hücre zarı (membrane) olduğunu gözlemlemek mümkündür. Alışılmadık bir malzeme olan briketten yola çıkarak sanatçının kurguladığı imgesel evrenin başı ve sonu kesin olarak belli değildir. İzleyicilerin bu alanı gövdesel olarak tanımlamaları mümkün olmamakla beraber düş gücü ve imgeler aracılığıyla girilebilecek bir alanı tasarlayan sanatçı, aynı yoğunluktaki soyut resimleriyle de farklı estetik deneylerin kapılarını aralamaktadır. DAHA AZ GÖSTER