İstanbul Modern, moda ve çağdaş sanatın önde gelen temsilcilerinden Hüseyin Çağlayan’ın Türkiye’deki en kapsamlı sergisini sunuyor.
Modayı kavramların ifade bulduğu bir keşif alanı olarak sunan Hüseyin Çağlayan, giyimin ne anlama geldiğine dair önkabullere meydan okuyor. Günümüz dünyasının politik, ekonomik ve sosyal gerçekleri
DEVAMInden yola çıkıyor ve modayla doğrudan doğruya ilişki kurulması güç disiplinlerden ilham alarak, kavramsal fikirleri felsefi bir konumlandırmayla sunan tasarımlar gerçekleştiriyor. Tasarladığı giysiler, ardında yatan düşünce süreçlerini yansıtırken, büyük beğeni toplayan defileleri birer performans işlevi görüyor. Moda koleksiyonlarının yanı sıra enstalasyonlar yapıyor, kısa filmler yönetiyor ve sahne performansları için kostümler tasarlıyor.
Daha önce Londra Tasarım Müzesi ile Tokyo Çağdaş Sanat Müzesi’nde sergilenen ve küratörlüğünü Donna Loveday’in yaptığı sergide Hüseyin Çağlayan’ın 1994 ile 2010 yılları arasında ürettiği moda koleksiyonları, enstalasyonları ve filmleri bir araya geliyor. Bu önemli seçkideki çalışmalar mimari, felsefe, bilim, tarih, antropoloji, biyoloji ve teknolojiden esinlenen Hüseyin Çağlayan’ın genetik, teknolojik ilerleme, yer değiştirme, göçmenlik ve kültürel kimlik gibi çeşitli alanlardaki düşüncelerini yansıtıyor.
Sergide Çağlayan’ın Geçici Müdahale, Hareketsizlik, Mektup Elbise, Panoramik, Uçak Elbise (Ekoform), Şefkat Yorgunluğu, Sözlerden Sonra, Zamansal Meditasyonlar, Ambimorfik, Olmayıp Varolan, Okumalar, Önce Eksi Şimdi, Kaderin Tecellisi, Genometrik, Dinlenme, Yerden Geçide, Jeotropik, Körmanzara, Yüz On Bir, Anestezi, Havadan, Toprağa Bağlı, Tatlı Aylaklık, Akrabalık Yolculukları, Mikro Coğrafya ve Tünel başlıklı çalışmaları sergileniyor.
DAHA AZ GÖSTER