Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Galerist, 17 Kasım – 30 Aralık 2016 tarihleri arasında figüratif ve hipergerçekçi eserleriyle
tanınan sanatçı Rasim Aksan’ın “12.12.12” isimli üçüncü kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor.
İsmini sanatçının askerliğe başladığı 12 Aralık 2012 tarihinden alan sergi, zorunlu askerlik
sürecinin sona ereceği tarihten geri DEVAMIye gün sayma pratiğine odaklanırken, bir biçim ve nesne
olarak bu pratiğin merkezinde yer alan şafak kartlarından esinlenir. Aksan bu yeni
çalışmalarında şafak kartlarının anavatan, sevgiliye duyulan özlem ve kadın bedeni imgeleri
arasında kurduğu çağrışımsal ilişkiyi merkeze alarak kartların ön yüzündeki imgelemi yeniden
yorumlar. Sanatçının kağıt üzerine suluboya kalem ve akrilik airbrush kullanarak ulaştığı son
derece hassas detaylara sahip hipergerçekçi görselliğin ardında otobiyografik ipuçları ve
keskin bir toplumsal eleştiri bulunur.
Aksan’ın düzenlemeleri, erkekler arası bir sosyalleşme geleneğinin temelini oluşturan ve
askerlik deneyimi boyunca birer projeksiyon nesnesi olan imgelere odaklanır. Sanatçı bu
bağlamda erotikleştirilmiş kadın bedeni ve ‘ana’ nitelemesini taşıyan vatan toprakları; her
ikisine duyulan özlemin klişeleşmiş ifadeleri olarak kalp ve çiçek resimleri ile erkeksi eylemi
simgeleyen tüfek ve tank gibi fallik nesneleri yan yana getirir. Askeri üniformanın cebine
sığabilecek boyutlardaki şafak kartlarının dört imgeyi yan yana getiren poliptik yapısı,
Aksan’ın işleri üzerinden okunduğunda sanat tarihinde temel bir yer tutan, kiliselerin ibadet
alanlarında dini temaları sahneleyen altar panolarını andırır. Bu sanat tarihsel bağlam
üzerinden işler bir yandan dinin yerini sermayeyle bütünleşmiş ulus devletin aldığı bir
ikonolojiye, diğer yandan da günümüzde en mahrem alanlara kadar sızan kitlesel imge
bombardımanına ve bu imgelerin mikro kültürel yorumlarına gönderme yapar. DAHA AZ GÖSTER