Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Manaf Halbouni’nin sanatsal pratiği, geniş bir medya yelpazesinde, genellikle sıradan nesneler ve materyaller içeren katılımcı bir yaklaşımı barındırır. Geniş kitleler tarafından beğeni toplayan Monument isimli çalışmasında Halbouni, üç otobüsü Dresden’deki Frauenkirche Kilisesi’nin önüne dikey bir şekilde yerleştirir. İkinci Dünya Savaşı zamanında, Dresden’nin bombalanmasıyla zarar gören Frauenkirche’nin önünde yer alan meydan bu sebepten sembolik bir değer taşır. Halbouni’nin yerleştimesi yaln DEVAMIızca savaşın tahribatına değinmekle kalmaz, aynı zamanda savaşın yıktığı ülkeler için, Dresden şehri gibi bir gün tekrar küllerinden doğabilme umudunu sembolize eder. Sanatçı, aynı yerleştirmeyi 2017 yılında 3. Berlin Autumn Salon kapsamında Berlin’deki Brandenburg Gate’de de gerçekleştirmiştir. Kamusal alandaki müdahalelerine ek olarak, Halbouni’nin heykel çalışmaları da bulunmaktadır. DAHA AZ GÖSTER