Öncelikle yeni açılan MÜZE GAZHANE Kültür Yerleşkesi hakkında gitmeyenler için bilgi vermek istiyorum. Tek kelime ile muhteşem bir sanat merkezi yapılmış ! Kadıköy'ün göbeğinde, içinde ne ararsanız var ! 2 Adet Tiyatro Sahnesi, 2 Adet Sergi Salonu, 1 Karikatür Müzesi, 2 süper ötesi Müze Bölümü, Kütüphane, Kafeler, Konser Alanı ...
Hele eski Gazhane tesisleri Fotoğrafçılar için bir hazine kaynağı ! Muhteşem fotoğraflar çekilebiliyor. Dolayısı ile Instagram hastaları da bu yere kesinlikle bayılacak :) Bu yüzden buraya oyuna gelirseniz en az 2 saat önce gelip geziniz. İstanbul Büyükşehir Belediyesine bir sanatsever olarak en içten teşekkürlerimi iletirim.
Oyuna gelirsek maalesef Müze Gazhane kadar güzel değil ! Sıkıcı, etkisiz, temposuz ve fazla bir mesaj veremeyen vasat bir oyun. Geçen yıl biliyorsunuz Şehir Tiyatroları "Sezon Minimal" ismi ile az kadrolu oyunlar sunmuştu. Ayrıca geçen sezon Kadın Yazar ve Yönetmenlere de ayrılmıştı. İşte bu oyunda bir kadın yazar ve yönetmenimizin sahneye koyduğu bir yapım.
Orta Asya ve Anadolu Türk Korku geleneğinin önemli unsurlarından "Al Basması - Al Karısı - Lohusa Humması" olayı irdeleniyor. Oyunun Korku ve Gerilim içinde geçmesini beklerken, kısa süre içinde Kadının dünya ve toplumda ki yeri üzerine karşılıklı bir konuşma ile karşılaşıyorsunuz. Bu da tabii tempoyu ve beklentiyi düşürüyor. Ayrıca oyunun finali de oldukça sıradan ve etkisiz.
Oyuncu kadrosu çok kuvvetli. Özellikle Elçim Atamgüç yine çok iyi. Dekor olması gerektiği üzere oldukça sade. Hastane odası yeterli tasvir edilmiş. Müzik ve Işık desteği yerinde. Kostümler güzel. Hele de Elka'nın (Al Karısının) giysisi muhteşem dizayn edilmiş, bir şaman havasında.
Değişik ve gizemli bir konuya sahip olmasına rağmen, vasat seviyeyi geçemeyen bir oyun. Birçok yeni oyunun geldiği bu yoğun tiyatro sezonunda, bu oyuna öncelik vermeseniz iyi olur diye düşünüyorum.
Kısraklı Kadın / İstanbul Şehir Tiyatroları