Beyfendi sahnede Arzu Tramvayını izlediğimizde sahneye Stanley çıktığında “Ya ne kadar ayrımcı, cinsiyetçi yazmış diyip Tennessee Williams’ı suçluyor muyuz ya da suçluyor musunuz? Ya da Arthur Miller Köprüden Görünüş’ te Edie çıktığında çok erkek söylemleri var cinsiyetçi, ayrımcı filan mı demeliyiz? Tiyatroda “karakter” var ve bunların konuşan şey de karakter. Her karakter de sahneye çıktığında hepimizi kucaklayan ve herkes için doğru olmasını beklediğimiz şeyleri tabii ki söyleyemez. Lütfen yapmayın. Ayrıca cinsiyetçi hiçbir söylem bile yoktu oyunda. Benim için ayrımcı da değildi fakat ayrımcı gördüğünüz şeyleri anlıyorum ancak ofansif mizah yapılıyor ve ironi yok demişsiniz oyunun tüm komedisi lafların ironisinden geliyor. Aşağıda bir hanımefendi söylemiş. Ricky Gervais yapsa kahkaha ile güleriz. –Hatta ayakta alkışlarız.- After Life demiş mesela, eğer bu oyun ayrımcılıksa orada en kralı yapılıyor. Ona bile gerek yok gerçi. Ülkemizde ofansif olarak stand up yapan Deniz Göktaş var mesela ki daha da ayrımcı dediğiniz şakalardan yapıyor ve herkes buna kahkaha ile gülüyor...
Oyunu beğenmemekten daha doğal bir şey olamaz, tabi ki beğenmeye biliriz –ülkemizde kimi Nuri Bilge Ceylan, Haneke filmleri sever kimi Şafak Sezer, Şahan Gökbakar filmleri bu gayet doğal herkesin beğenileri farklı olabilir bu yüzden sevmemenizi anlayabilirim- ama sırf karar mercii olarak bilinçli bir şekilde bir verip hak ettiği puanlara çekme fikrinizi maalesef anlayamadım. Bunu başka oyunlarda yapanları da görüyorum ama adaleti burada klavyeden dağıtma fikri komiğime gidiyor. Ayrıca oyunu beğenen biri olarak kimsenin EŞİ DOSTU AKRABASI olmadığımı da belirtmek isterim. Oyunu Koma Sahnesinde izleyen bir sinemacı olarak yazıyorum.
NOT: Puanım 10 üzerinden 9. Oyunun puanı kendi kendine seviyelensin diye bir puan yüksek verdim.
Sendrom / Fact Tiyatro