Yorumlarda gördüm ki en çok eleştirilen şey '''ŞİVE''ler olmuş.
Sanki oyunda baştan sona ''ŞİVE KOMEDİSİ'' yapılıyormuş gibi birçok yorum yazılmış.
O dediğiniz ŞİVE KOMEDİSİ; Güldür Güldür Show'larda veya Recep İvedik'lerde bolca mevcut.
Oysa, mesela Kibar Feyzo, ŞİVE KOMEDİSİ miydi! Ki bakarsanız büyük oyuncu denilen Şener Şen; Maho Ağa, Baran veya Ali Haydar karakterlerinde aslında aynı şiveyi kullanmıştı...
Oyun hızlandıkça seyrekleşen şiveli tipler, oyunun yerliliğini betimleyen veriler ve buna dense dense şiveli grotesk denir! Yine de, ''Groteski Abdullah'' huzurundaki Milli Piyango çekilişinde bile hile yapan ama şive yapmayan bir baş-kan görse de seyirci, kumar oynamaktan alıkoyamaz kendini, Laz şiveli müteahhitin zamcıklarını da savunur, pek hevesli... Çünkü adı üstünde: Seyirci! %50'si hülo %50'si yabadabadu! Her şeyiyle çok güzel harakiriler bunlar! Adalet mi? Bu oyunda yok!
Diğer yandan, oyunda kadın karakterleri erkeklerin canlandırması da yine oyunun içindeki ''TİYATRO'' eleştirisi olarak okunabilir. Malum, oyunda Şekspir tarzında tiradlar da kullanılmakta. Şekspir döneminde kadınların sahneye çıkması yasaktı ve Ofelya bile o dönem erkekler tarafından canlandırılmıştı... Danimarka Krallığı'ndan söz açılmışken söylemeden geçmeyeyim: Dünyada bir kadının bir parlamentoda görev alması ilk kez 1924 yılında Danimarka'da gerçekleşmiştir.
Teftişör / Tiyatroadam