Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Oyunu bugün Fuat Paşa Yalısı'nda izledim. Mekâna alışık olmadıkları için mi bilmiyorum fakat pek de iyi bir performans değildi. Seste sıkıntılar vardı. Mikrofonda bazı sesler patlıyordu. Birden fazla yerde replikleri karıştırdılar. Pınar Palaska'nın dekorun arkasında kostüm değiştirirken sesi duyuluyordu çok net bir biçimde. Sanırım arkada yardımcısı vardı ona "Gecelik," vs gibi direktif veriyordu ya da kendi kendine konuşuyordu. Işık birkaç yerde gecikti. Açıkçası saç tasarımı da çok dikkatimi dağıttı, Pınar Palaska oynarken sürekli saçını düzeltiyordu oyunda ve seyirci düzeni iyi tasarlanmadığından onun sağında kalan izleyiciler olarak neredeyse yüzünü göremedik bile çoğu sahnede. Mustafa Kaygusuz da sesini pek iyi kullanamadı bazı kısımlarda. Kimi sahnelerde umursamazlık performansı sahte ve inandırıcı olmayan bir yere kayıyordu. Zweig'ın metnini okumaya fırsatım olmadı maalesef oyundan önce. Bilinen metinlerden biri olsa da neden 2023'te bu metni uyarlamayı seçtiklerini merak ettim. Oyundan edindiğim izlenim şu: Metin, dandy'den hallice bir yazar profilini kadın bakış açısından eleştiriyor gibi görünse de kadını araçsallaştırıyor bir yandan. Genel olarak pek iyi bir izleme deneyimi değildi. Fuat Paşa Yalısı estetik olarak çok iyi görünse de bence oyun izlemeye çok müsait değil. (Eğer yine aynı konumda izleyecek olursanız yanınızda sinkov götürmenizi öneririm.) Oyunla ilgili en çok beğendiğim şeylerse sanırım dekor ve kostümlerdi. Özellikle Pınar'ın giydiği yeşil elbisenin odanın içinde kaybolmasının, onu da dekorun bir parçası gibi göstermesinin altındaki anlam hoşuma gitti. En kısa zamanda Zweig'ın metnini de okuyacağım.
Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu / Tiyartomig