Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Bu oyuna bu güzel yorumları kim yazdı anlamadım.
Bu gün iki tiyatro izlemeyen arkadaşımı bakın gelin tiyatro izleyin seveceksiniz diyerek bu oyuna getirmiş bulundum. Bir daha tiyatro izlemeyecekler. Oyunun sonunda çok kötü bir şey yaşadık bunu yazının sonunda aktaracağım.
Kadın oyuncunun tüm oyun boyunca şiirsel anlatımı hayli zor şekilde aynı vurgu ve tonlamayı yaparak kullanması oyunun sıkıcı olmasını sağlayan yegane unsur.
Bir iki sahnede olsa neyse ama oyundaki tüm hikayeler ağır ve temposuz bir dille anlatılıyor.
Oyunda ‘ey ey’ nidalarını kullanan oyuncunun bu oyunda oynamasını sağlayan özelliğini anlayamadım. Bütün oyun boyunca yaptığı ‘ey’ nidasının elbet bir amacı vardır ama iğrilte edecek duruma geldi ve amacı anlaşılmadı.
Danslar ve bedensel aktiviteler amacına uygun lakin oyunculuk adına hiçbir şey yok. Zaten anlatıcı kadın oyun boyunca ağır şiirsel ve sert bir dille hikayeleri anlatıyor. Çok zor bir iş yapıyor ama bunun doğru ya da güzel olduğu anlamına gelmez.
Bu kadar güzel yorumları görünce oyuna gittim lakin bu yorumlar nice iyi oyunlara yapılmıyor. Yorumlarda herkes oyunun sürükleyici ve akıcı olmasından bahsetmiş bu yüzdendir ki salonda esneme sesleri eksilmedi.
Oyunculara diyecek bir şey yok çünkü fiziğe dayalı sahneler vardı oyunculukları görebileceğimiz bir alanları yoktu.
Çok çalışıp emek verdikleri net bir şekilde ortada. Hikayenin amacına ulaşan ama tiyatronun amacına ulaşmayan bir oyun olmuş.
Son olarak oyun sonunda yaşadığımız iğrenç olaya gelelim.
Oyununda esneme sesleri eşliğinde son derece sıkılmamıza rağmen oyun sonunda emeğe saygı olarak alkışımızı esirgemedik henüz daha selam verilmeden salondan çıkan seyirciler vardı. Oyunun sonundaki şarkılı bölümden sonra alkışımızı esirgemeden selamı bekledik. Selamda tek tek oyuncuları alkışladık. Selamdan sonra kadın oyuncu bunun bir gala olduğunu ve emeği geçenleri aktarmak istediğini söyledi yani artık bizim için gitme vakti gelmişti.
Çıkarken tekel sahnesinin küçük ve tek giriş kapısının önüne iki tane büyük kamera yerleştirildiğini gördük. Acil bir durum olsa kapının önünde çıkış kapalı yani. Eğilerek ve kameraların arasından geçerek çıkarken kameranın yanındaki kişi ‘arkadaşlar ya görüntüyü mahvettiniz’ dedi.
Bir bunun kadar daha söylenecek şey varken alkışımızı esirgemeyip çıktığımız oyunun görüntülerini mahvettiğimiz için özür dilerim.
Bir Nefes Dede Korkut / İstanbul Devlet Tiyatrosu