Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Canan Alkım, “ağaç” temasıyla temeli doğaya dayanan, izlenimci bir tavırla sanatsal üretimler gerçekleştirdiği “FISILTI” sergisinde ağaçlara bir yücelik kazandırma kaygısı taşıyor. Bunu yaparken de tüm ayrıntılarından arındırdığı ağaçları güçlü fırça hareketleriyle ve kullandığı renk armonisiyle yüzeyde hâkimiyet kuran bir imgeye dönüştür DEVAMIüyor. İmgeler ve yüzeyler arasındaki bütüncül tavır, armoni ile güçlendirilmiş bir söylemi de izleyene aktarıyor.
Öte yandan Canan Alkım resimleri, doğa imgeleriyle şekillenmesinin ötesinde insan ruhuna odaklanan, doğa ile insan arasında duygusal bir bağ kurmaya çalışan, ağaçların kişiselleştirilmiş tasvirleriyle bir takım duygu aktarımlarında dolaylı söyleme başvuran bir anlayışa da dikkat çekiyor.
Serginin ağaç imgelerinden oluşuyor olmasının yanı sıra sergi isminin de “FISILTI” olarak belirlenmesi bahsedilen doğa-insan birlikteliği açısından son derece önemli. Buradaki “fısıltı” söylemi, insanın doğaya olan özlemi ve bunun aksine yine insan tarafından tahrip edilen doğaya karşı sanatsal bir ifade biçimi olarak karşımıza çıkıyor.
Canan Alkım’ın ikinci kişisel sergisi “FISILTI”, izleyicilerin doğa karşındaki duruşunu, doğaya karşı farklı ve yapıcı bir takım girişimlere sanatsal ifade biçimiyle nasıl dikkat çekilmesi gerektiğini sorguluyor DAHA AZ GÖSTER