02 Mart 2024 tarihinde Ali Emiri Kültür Merkezi'nde izlediğim pandomim odaklı tiyatro oyunu.
Kaleme alan kimse, maalesef ortalama bir şey yazmış. Bu kadar yazılan oyuna iyi bir efor gösteriler. İlk pandomim tecrübemizdi. Daha iyi olabilirdi, bir kişi haricinde kahkaha ile gülen de yoktu.
7 Mart 2024 tarihinde Sarıyer Belediyesi tiyatro festivali kapsamında BKSM'de izlediğim, oyun adının "varoluşu" ile önyargıyla gittiğim fakat beklentimin çok ötesinde başarılı bulduğum tek kişilik gösteri. Akabinde ve detayında;
- Aktris biz seyircileri tabir-i caizse kapıda karşılıyor ve oyunun pavyon müziği ve hikayesi ile geçeceğini ihbar ediyor.
- Metnin çok sağlam olduğu su götürmez gerçekliktir. Bu kültüre aşina olmayan birinin kaleme alması imkansız.
- Metin; Kafka romanları ve Selvi Boylum Al Yazmalım filmi gibi 'metaforlar" ile bezenmiş, takdirimi yıldızlarla kazandı.
- Kadehe rakı koymanın benzetmeler vasıtası ile bu kadar esas anlatıldığı bir teşbihe rast gelmemiştim. Kadın sahnede oynamadı, yaşadıklarını sahnede demlenerek tatbik etti desek yeridir.
- Küfrün beni üzmediğini, oyunu bastırmadığını ve aktris tarafından hamur gibi yoğrulduğunu düşünüyorum.
- Olumsuz eleştiri yapmak da lazım. Arkadaşım orası pavyon da bir dekor da olmaz mı yahu? Işıklı top filan? Dekordan tasarruf etmeseydiniz?
- Kadın aralarda İstanbul Türkçesine kaydı ve birkaç yerde şahsen dikkatimi çekti. Bir de başarılı işlediği aksan Ankara değil de Manavgat gibi iç Akdeniz bölgesine aittir. (teyitli bilgi paylaşalım lütfen)
Ezcümle, fırtınalı bir pavyon hikayesinin tasarımını izledik. Ben fevkalade memnun kaldım, salondan iyi ki gelmişim diyerek ayrıldım. İzlenmemesi sakıncalı bir oyun olmuş, teşekkür ettim.
Ahretlik / YOLO Production